trött dotter

Mer
18 år 1 månad sedan #35881 av nika
Svar från nika i ämnet trött dotter
Jag vet faktiskt inte. Läkarna säger att det inte är det. Dem har sagt att schitzofreni inte brukar komma när man är i 50 årsåldern.
Mer
18 år 1 månad sedan #35882 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet trött dotter
Jag tror att du Nika behöver stöd som anhörig. Du har gjort vad du har kunnat för din mamma. Kanske behöver ni prata ut tillsammans med en tredje person.
Hmm... en idé kan vara att lämna ett kort eller en blomma vid hennes dör, så vet hon att du tänker på henne.
Om du orkar är det naturligtvis ännu starkare att ringa på dörren och möta henne ansikte mot ansikte. Det är inte bra att du är ensam om detta. Har du syskon? Kan din sambo/ äkta hälft följa med?

/Sofie
Mer
18 år 1 månad sedan #35885 av nika
Svar från nika i ämnet trött dotter
Nej jag har inga syskon, så jag är väll ganska ensam om detta. Känns att det är ganska tungt. Det känns som om det bara var några veckor sedan det var oktober förra året. Känns som om tiden bara försvunnit. Funderar på att gå och prata med en psykolog. Jag har skrivit väldigt mycket för att bearbeta och för att senare om mamma blir frisk vill jag visa henne det. Inte så att hon ska få skuldkänslor men för att hon ska förstå hur jag mått under den här tiden.
Mer
18 år 1 månad sedan #35887 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet trött dotter
Jag tror att det är en god ide för dig att prata med en psykolog.

kram och lycka till

/Sofie
Mer
18 år 1 månad sedan #35888 av nika
Svar från nika i ämnet trött dotter
Tack så mycket och kram på dig också. Är du anhörig till nån som är sjuk eller mår du dåligt själv.
Mer
18 år 1 månad sedan #35903 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet trött dotter
Jag har mått dåligt själv, går på medicin och går i terapi. Har också anhöriga som mått eller mår dåligt i perioder. Tror att det är väldigt många som åtminstone känner någon som är drabbad av dåligt mående.

/Sofie