Bekanta

Mer
7 år 11 månader sedan #834034 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Bekanta
Tycker också att du skall stanna där du är. "Är det någon som är go ved dig, var go tillbaka. Om någon är dum, bara gå". Det konceptet sade en morsa till en kompis som nu är typ 73år och jag tycker det var jättebra sagt av henne. Min kompis är ungefär huvudet högre än mig, vilket innebär över 2 meter lång och en vikt på 110kg. Han har varit aktiv som både handboll och sist fotbollsdomare och hans egen far och andra introducerade handbollen i Sverige. Han har lagt medaljerna från Göteborgsvarvet på hög, kan inte svara på hur många ggr han sprungit det.

Alla boende här kommer jag bra överens med och när man hör en 3-4 åring säga till en, hej Nissegossen förstår man att de följer mig här också. Samt de flesta inte bara i området här utan även i stadsdelen vet vem jag är. Har aldrig visat på något sätt våldsamma tendenser och en polis f.d granne sade, Nisse du tar väl dina mediciner som du skall, annars tar vi in dig. Han har också sagt, att "fan när man ser dig Nisse kan man inte tro att du är intelligent, men det är du!"
Vill du, grezen, komma hit och prova Det goa Göteborg kan du provbo i stan hos mig. Det gäller de flesta andra här också.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 11 månader sedan #834147 av grezen
Svar från grezen i ämnet Bekanta
Prosit: tack så mycket :hjärta

Cecilia: Jo, det är ju ändå bäst med vänner som förstår en. Bra tips.

Admin: Jag ska försöka göra som de gör, se om de hejar, och svara om de pratar. Det är nog bäst så.

Nissegossen: Det var bra sagt av din väns mamma. Göteborg kanske skulle vara kul :dans

Jag ska ta alla era råd och stanna här tror jag.
Mer
7 år 11 månader sedan #834158 av grezen
Svar från grezen i ämnet Bekanta
Geta: Jag ska nog också fortsätta att hålla mig mest för mig själv :hjärta
Mer
7 år 11 månader sedan #834159 av Geta
Svar från Geta i ämnet Bekanta
Man kan vara bland folk utan att direkt umgås med dem.
Mer
7 år 11 månader sedan #834164 av grezen
Svar från grezen i ämnet Bekanta
Jo, det är sant. Jag brukar tycka att det är kul att komma ut egentligen, men det sociala pratandet har jag svårt för.

Jag var nog rätt bra på sånt tills puberteten, då jag började få psykossymtom.
Mer
7 år 11 månader sedan #834215 av Prosit
Svar från Prosit i ämnet Bekanta
Hade svårt för sånt förut. Medicinstudierna och vfu-perioderna rakar av det clean. Du får veta att du lever om du pluggar medicin, och svepa människor som dött, på helt rätt sätt.