Schizofreni av droger

Mer
7 år 5 månader sedan #884788 av Olivlunden
Nybliven medlem här och första inlägget. Vår dotter har fått schizofreni, troligen utlöst av droger. Finns det någon här som går igenom samma sak?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
7 år 5 månader sedan #884790 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Schizofreni av droger
Här på siten har vi flera olika diagnoser, en del är ju mixade i samma individ, men välkommen hit! Hoppas vi kan ge adekvata svar på dina funderingar?! Men vad för sorts missbruk är det fråga om?

Vars är världen på väg?
Mer
7 år 5 månader sedan #884800 av cecilia76
Svar från cecilia76 i ämnet Schizofreni av droger
Jag fick en psykos efter att ha provat hasch eller marijuana ett fåtal gånger. Hemsk upplevelse, trodde jag var förföljd etc.
Har hört att de med drogutlöst psykos har bättre prognos än andra att återhämta sig och bli bra. Nu har jag psykisk sjukdom i släkten så jag hade en genetisk sårbarhet dessutom.

Vad bra att ni hittat till Viska,
Här finns mycket att få och ta till sig för att få förståelse.
Mer
7 år 5 månader sedan #884838 av Olivlunden
Svar från Olivlunden i ämnet Schizofreni av droger
Hon har testat framförallt nätdroger nu sista tiden. Från början tror jag det var cannabis. Mixar och använder nog det mesta. Det känns som det är mer sjukdom än missbruk, kan det vara så?
Mer
7 år 5 månader sedan #884893 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Schizofreni av droger
Hej och välkommen! Jag har aldrig sysslat med droger och säger numera nej till benzo, vilket är narkotika klassat. Stor överdödlighet på benzo. Den drog jag använder är alkohol, dock i de flesta fall blir jag lätt salongsberusad.

Har haft den här sjukdomen sedan 1974 och det är i detta sammanhang, väldigt gammal. Jag förmodar att ni kan få henne att sluta med nätdroger. Jag själv har varit tobaksrökare, men är numera bara bra på snusen.

Läs den här första inlägget på viska efter att jag blev medlem 2004
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=2&am...834&p=5570#p5570 [/url]<!-- l -->
Nu finns inte rohypnol att få tag i i Sverige, men det finns en med annat namn på samma sak, får inte fram i huvudet vad det namnet är.

Sedan hörde jag utav en pappa till en annan patient berätta att man kan missbruka benzo och alkohol i flera år, men rätt vad det är, om nivån i blodet på bägge, den behöver inte vara hög åttafaldigas berusningseffekten momentant och det pallar inte pumpen för och bårhuset nästa med en lapp runt stortån med en text där det står Valiumintoxikation.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 5 månader sedan #884930 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Schizofreni av droger
Den enda drog jag typ använt är alkohol. Det är nog bra om man slutar med droger helt. Man har mycket att vinna på det om man har en drog utlöst psykos tänker jag.