Min mamma skäms för mig

Mer
6 år 11 månader sedan #938719 av Nissegossen
Brorsan är 15 år äldre än mig. Han fyller vad jag tror 82 år i år.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 11 månader sedan #938721 av Nissegossen
Rökte Pacific cigarettes till att börja med

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 11 månader sedan #938724 av Nissegossen
Mötte tidigare i år utanför vårdcentralen, jag var på väg dit för att lämna gratis Metro, både till hon i kassan och till väntrummet, en muta för att gå på toa.
Bror min sade att han hade fått lunginflammation. Han är närmsta granne med Östra.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • lonely
  • Besökare
  • Besökare
6 år 11 månader sedan #938809 av lonely
Svar från lonely i ämnet Min mamma skäms för mig
Ursäkta språket men din mamma är nog riktigt jävla dum i huvet att göra så när ingen hör, och skrika och skälla är riktigt otrevligt gjort av henne när man redan mår så jävla dåligt som man gör..... Tex min mamma som är klok förstod först av alla och även före mej att jag måste söka hjälp och vård med terapi och mediciner vid början av min psykos...... Hon har funnis där som en stöd till 110 % och aldrig bråkat med mej och varit förstående och det gäller även resten av familjen.... Jag till och med blir särbehandlad att alltså min familj och så är många gånger mera sjystare mot mej än sinsemellan för dom vet att jag redan mår dåligt och behöver lugn och ro runt mej.....

Men en sak har vi gemensamt vi talar aldrig om min sjukdom som jag lever med för utomstående! Det är en tyst överenskommelse som jag och min mamna har.... Varför jo för människor blir chockade eller ställda eller andra dumheter pga okunskap! Till och med dom som har studerat psykologi/beteendevetenskap och jobbar inom dessa områden har svårt att förstå en psykotisk människa.....

Men det som är bra med att Viska finns för oss som lever eller levt med psykoser är att man kan lätt förstå varann mer än andra skulle nånsin göra!

Så jag tycker att du ska lyssna på vissa medlemmar härinne har skrivit till dej olika råd och tänka på vad som är bäst för du ska må bra i längden....
Mer
6 år 11 månader sedan #938824 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Min mamma skäms för mig
Vi hukar oss alla under oket av fördomar och vanföreställningar hos vanligheten.
Mer
6 år 10 månader sedan #938879 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Min mamma skäms för mig
Det är inte säkert att hon skäms, men hon vill troligen inte att andra skall förstå att du har en psykisk sjukdom. Det kan vara negativt för dig själv. Att man har schizoaffektiv skall man bara berätta för familj och vänner. Andra kan diskriminera en.