Att hitta vänner eller livskamrat?

  • lonely
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
6 år 10 månader sedan #947000 av lonely
Varför lever dom flesta schizofrena ensamma? Även om man skulle vilja hitta vänner eller kanske till och med en livskamrat så varför är det så svårt att finna det? Många schizofrena väljer juh ensamheten av olika personliga anledningar, men dom som inte vill va ensamma men ändå lyckas inte hitta nya vänner eller livskamrat så vad kan det egentligen bero på? Finns det några teorier om det eller forskning eller studier om detta problem?
Mer
6 år 10 månader sedan #947519 av Geta
Det är så påfrestande att umgås med andra att de flesta med schizofreni helt frivilligt lever ensamma. En orsak kan vara att vi har dåliga filter och gränser. Vi tar in alldeles för mycket av andras känslor. Då förlorar vi energi.
Mer
6 år 10 månader sedan #947534 av Drummer
Att umgås med andra kan vara jobbigt vid Schizofreni/Shizoaffektiv eftersom det finns en ökad sårbarhet hur andra ska uppleva en och som Geta skriver att känna in andras känslor för mycket! Det är lättare för mig att bara umgås med en människa!
  • lonely
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
6 år 10 månader sedan #947536 av lonely
Svar från lonely i ämnet Att hitta vänner eller livskamrat?
Drummer herregud va känslig du är skit i andra hur dom upplever vi lever bara en gång och det är ett väldigt kort liv och sen är det försent för tillslut ta slut helt!

Ja jag förstår din sårbarhet drummer för jag har haft samma grej precis och jag tvinga mej ut för hänga med mina vänner ändå hur jävla mycket än jag gjorde bort mej! Mina vänner bryr sig inte om det dom bryr sig om mej för allt jag är när jag våga ut till ha människor nära mej att hänga med upptäckte jag så idag går det lätt att umgås med andra och dessutom nya för det var inte i närheten lika farligt som jag trodde! Man kan inte gå igenom livet att ge upp utan ens försöka!
Mer
6 år 10 månader sedan #947543 av Drummer
Jag är sårbar just nu men mår jag bra så bryr jag mig inte ngt vidare! Sårbarhet kan allmänt handla om mående!
Mer
6 år 10 månader sedan #947548 av Geta
Du verkar inte ha så stor förståelse hur det är att ha schizofreni, lonely.