Min pappa är döende...

Mer
6 år 7 månader sedan #968011 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Min pappa är döende...
När jag är döende ska jag dra i mig en flaska fin whiskey. Livet blir roligare då.
Mer
6 år 7 månader sedan #968018 av koi
Svar från koi i ämnet Min pappa är döende...
När jag hälsade på farfar blev jag arg. Arg på farmor och co. De sörjde honom innan han hade gått bort. De satt och tröstade varandra men glömde bort farfar. Jag gick alltid och satte mig hos honom och vi kollade på tv när han låg i hans säng och pratade om livet och döden. Han hade mycket att prata om. Du behöver inte göra så mycket mer än att lyssna. Döden är oundviklig och går ej att lösa. När man kommit till den insikten så är det lätt att lyssna och prata utan att vara så lösningsfokuserad. Den som dör och har kommit till insikt vill inte höra lösningar som inte går att uppfylla. Den döende vill få ut sin berättelse. Alla har något att berätta. Så åk dit och lyssna.

Har ni en dålig relation, som jag och min pappa, så ta inte åt dig av ev anklagelser. Använd öronenoch lyssna på berättelsen.
  • lonely
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
6 år 7 månader sedan #968019 av lonely
Svar från lonely i ämnet Min pappa är döende...
Beklagar Geta... :S
Ja jag får se han kanske vill ev ha nån whiskey vi får se!
Mer
6 år 7 månader sedan #968020 av Geta
Svar från Geta i ämnet Min pappa är döende...
Det är 13 år sedan min mamma dog och hon var gammal. Det var naturligt.
Mer
6 år 7 månader sedan #968037 av Carmen Al Kebab

lonely skrev: Tack koi!!!!


Det är knappast lyxig choklad jävla billigt skit man köper på Ica och vem i helvete köper choklad till sin döende pappa och du på att det står "tack!" Det var det dummaste!

Har du en aning om hur mycket chokladen kostar? Det finns faktiskt dyra choklader på ica. Vem tycker inte om choklad?

Annars, köp restaurangmat... Vad får man på ett äldreboende?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 7 månader sedan #968042 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Min pappa är döende...
Det som räknas är närvaron som Koi berättar om, mig kan man bjuda på en bärs när jag ligger och väntar? Men vill inte dö av andnöd?

Men de flesta dör väl av andnöd förutom de som dör knall och fall?

Tror jag ska hålla åtminstone morsan i handen tror jag? Kanske samma med Farsan? Om dem är medvetslösa, så tror jag ändå deras kroppar uppfattar viss stimuli? Hör för dåligt för att kunna hålla eventuell konversation flytande, eventuellt hoppas jag brorsan är närvarande den stunden? Men Morsan hör ju redan nu dåligt.

Men, nä ingen choklad, kanske ngt dem håller kär, morsan gillar blommor. Kanske en ros i handen?

Vars är världen på väg?