Min pappa är döende...

  • lonely
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
6 år 8 månader sedan #968113 av lonely
Svar från lonely i ämnet Min pappa är döende...
MsTibbs det tänkte jag förut om jag blev dement det bästa vore jag somna in! Men idag bryr jag mej inte! För dör jag ändå nån gång och inget av det här nån egentligen betydelse! Sverige är juh ett land långt före andra länder tex vissa länder där dom kedjar fast psykotiska eller schizofrena vid ett träd! Jag är iaf lättad av att bo i Sverige när jag tänker hur olika vissa delar av världen ser ut! Det kanske låter som en klyscha men jag tycker det!
Mer
6 år 8 månader sedan #968120 av memphis
Svar från memphis i ämnet Min pappa är döende...
jag känner en man som rökte som en galning hela sitt liv, när han var typ 77 slutade han röka. Han har varit uträknad i ett par decennier nu. 5 cancer har han haft bland annat. De sista 10 åren har han även haft demens, hans fru som levde renlevnadsliv dog ifrån honom, och han bor nu på ett äldreboende för dementa men är extremt glad och positiv. Så det behöver inte vara så negativt bara man får behålla ett gott humör i demensen. Han tycker vissa sköterskor är jättesnygga bl a, det livar upp honom.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 8 månader sedan #968127 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Min pappa är döende...
Det låter som att min pappa kan bli ett sådant fall? Men han slutade röka vid trettio-fyrtio-års åldern.

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 8 månader sedan #968130 av Geta
Svar från Geta i ämnet Min pappa är döende...
Min kusin slutade röka för flera år sedan men har fått KOL på gamla dar.
  • lonely
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
6 år 8 månader sedan #968135 av lonely
Svar från lonely i ämnet Min pappa är döende...
Hur gammal var din kusin när hon hade börjat röka och när hon slutade att röka?
Mer
6 år 8 månader sedan #968140 av Geta
Svar från Geta i ämnet Min pappa är döende...
Min kusin började röka innan hon var 20 år och slutade antagligen innan hon fyllde 50 år.