Paranoid anhörig som tror illa om alla som vill henne väl

  • Lester
  • Besökare
  • Besökare
5 år 7 månader sedan #1084951 av Lester
om du bryr dej om henne så vore nog det bästa sätta LPT på henne så ingenting farligt händer och sätta in en medicin antipsykotiska, hon får inte insikt i en akut psykos förrän hon blivit friskare och friskare blir man när man sätter LPT så hon får rätt medicin som fungerar för henne för hon ska bli friskare..... det kan va väldigt farligt att låta nån gå en längre period i akut psykos vad som helst i princip kan hända... hon behöver vård och hjälp och stöd på rätt sätt för det finns goda chanser på det här sättet som jag råder till att du ska få då tillbaka din kära mor....
Mer
5 år 7 månader sedan #1084957 av Geta
Att vara paranoid är väl inte något utmärkande vid bipolär sjukdom?
  • Lester
  • Besökare
  • Besökare
5 år 7 månader sedan #1084975 av Lester
det stämmer geta och jag misstänker att bipolära psykoser är det bättre framtidsutsikter än för oss med schizofreni eller vad tror du geta?
Mer
5 år 7 månader sedan #1084979 av Geta
Det är ingen hemlighet att bipolära har bättre prognos än vad schizofrena har.
Mer
5 år 7 månader sedan #1084990 av kattant
Hallå på er finisar!
Nu har jag äntligen en glad uppdatering, hon ringde mig idag och berättade att det hade gått över. Affektiv psykos kallade hon det, ingen aning om vad som menas..tänkte sätta mig och googla lite. Någon av er som har erfarenhet av det kanske?

Hon bjöd hem mig för att kika på bouppteckningen och lite annat. Fullmakt låter som en jättebra idé, så kan jag ha lite koll själv sen, tack snälla för tipset! Ingen mat hade hon heller..fina lilla mamma, inte ska du väl ha det så?

Hon har (vad jag vet) aldrig försökt att ta sitt liv eller skada någon under en psykos (eller annars, trots kronisk depression), så just det har jag inte behövt oroa mig för. Men det är klart att man vet ju aldrig, psykoser verkar ju aningens opålitliga.

Uppskattar verkligen att ni tagit er tiden att svara och skriva i min tråd, tack för det. Önskar att jag kunde hjälpa er tillbaka på nåt sätt. :hjärta
Mer
5 år 7 månader sedan #1084992 av Geta
Många här har diagnosen schizoaffektiv. Då är det en blandning mellan att vara bipolär och schizofren. Det är kanske så din mamma är.