Ni med AS-diagnos

Mer
4 år 8 månader sedan #1173746 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ni med AS-diagnos
De med Aspergers får lära sig att vissa saker gör man bara inte som typ göra något som tyvärr att andra har känslor på vad de gör som tyder på noll empati, de måste under uppväxten lära sig att vad de gör kan andra känna det som att ja, den personen har gjort mig ont. En med AS måste lära sig det för att kunna fungera socialt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 8 månader sedan #1173752 av krokus
Svar från krokus i ämnet Ni med AS-diagnos
MsTibbs och Cider,
Tack för svar! Det verkar på er som att ni blev utmattade av det sociala som barn?

Jag fick diagnosen atypisk autism i vuxen ålder, men känner inte igen mig i autismspektrat. Vissa grejer lite ja, men inte att jag känner "det här är jag så det skriker om det" när jag läser om AS-diagnosen. Jag känner mig inte hemma på Aspergerforum.se heller.

Notwoodstock,
Tack för att du delar med dig! Häftigt ändå att du lärde dig läsa så tidigt!
Mer
4 år 8 månader sedan #1173756 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ni med AS-diagnos
Jag brukar ofta läsa på Aspergerforum men är inte medlem.
Mer
4 år 8 månader sedan #1173757 av Kn@sen
Svar från Kn@sen i ämnet Ni med AS-diagnos
Finns en nyare diagnos som påminner mycket om As men skiljer sig på vissa punkter. Återkommer om vad den heter om ingen annan här vet. Är bokstav kombination på fyra bokstäver om jag inte minns fel.
Mer
4 år 8 månader sedan #1173764 av krokus
Svar från krokus i ämnet Ni med AS-diagnos
Geta,
Hehe, skulle du verkligen hinna med att vara medlem på både Viska och Aspergerforum? :)

Kn@sen,
Intressant! Kan det vara PANDAS? Fast det är ju sex bokstäver... Hm.
Mer
4 år 8 månader sedan #1173771 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ni med AS-diagnos
Har frågat en psykiater om jag kan ha Aspergers syndrom. Han avfärdade det.