Vän vill ta livet av sig!

Mer
4 år 3 månader sedan #1225608 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vän vill ta livet av sig!
Har han tidigare hotat med att ta livet av sig? En arbetskamrat som tog livet av sig, var den sista som vi skulle kunna tro skulle göra något sådant.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 3 månader sedan #1225609 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Vän vill ta livet av sig!
vad jag vet så är det ingen som jag vet jag om som tagit sitt liv har varnat om självmord innan. dessutom är de män allihop.

kvinnor brukar hota med självmord oftare, men även män gör det. det är mycket snack och liten verkstad brukar man säga, men i det här fallet får man nog säga tvärtom eftersom alla lögner nog lär leda till helvetet
Mer
4 år 3 månader sedan #1225616 av Richard
Svar från Richard i ämnet Vän vill ta livet av sig!
Har man sådana tankar så måste man få vård! O hjälp för sitt missbruk, jag vet inte vilka droger han tar mer än bensodiazepiner o cannabis. Cannabis är väl inte så farligt beroendeframkallande som t.ex. benzo o opioider? Men alla missbruk leder en rakt ner i träsket i.a.f.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1225626 av Nissegossen
Jag själv hade ringt den psykiatri han tillhör och för dem tala om vad han sagt, det borde vara grund för tvångsvård på lillhagen låg järnvägsspåret mot Norge från Göteborg tvärs över vägen utanför grindarna. Jag kan inte räkna alla som tagit sina liv. En präst i Domkyrkan läste en text senare hälften på min text Den Jag-löse som jag då nyligen gett min psykolog inom Svenska kyrkan jag gick till. Han ville ha texten till en Tema Gudstjänst i Domkyrkan i Göteborg Varför? Först när han fått lov att läsa texten och frågade om han fick lov att använda den som gav hon tillåtelse utan att fråga mig om det. Jag sade när jag fick veta att han fick det. Han ville ha den andra delen då den andas positivitet och hopp om livet
www.viska.se/kunena/dikter/896-den-jag-lose?start=0

Där fick vi som var i kyrkan uppmaningen efter Gudstjänsten att tända ett värmeljus för alla som gått bort före gå. Hela altartrappan blev full med lysande värmeljus

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 2 månader sedan #1225775 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vän vill ta livet av sig!
Det var tråkigt att höra om din vän. Har du fått tag i honom än?
Mer
4 år 2 månader sedan #1225809 av vnv
Svar från vnv i ämnet Vän vill ta livet av sig!
Hur går det, Richard?
Något nytt om din vän?!

www.suicidezero.se

/vnv