Barndomsvän

Mer
17 år 1 månad sedan #72062 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Barndomsvän
molgan! Lovade personligt ombud att titta på det? Detta för att du skrev; kunde behövt deras hjälp?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 1 månad sedan #72063 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Barndomsvän
Väldigt bra att kontakta ett personligt ombud för han behöver nog hjälp för man vet ju inte hur länge hans farmor lever - hon är ju 100 år och hon har ju inte ett evigt liv.
Mer
17 år 1 månad sedan #72065 av klovis
Svar från klovis i ämnet Barndomsvän
Jag gick och pratade med han och hans farmor, de får själv kontakta det personliga ombudet. Om inte annat så kanske jag bara var en spark i rumpan så de fick lite energi och ta tag i saker. Jag gav de numret och förklarade vad det var, de verkade tycka att det kunde vara en bra ide att ringa.

Fast som tur var så tycker jag ändå att han verkar må rätt så ok, men man har faktiskt rätt till pengar och samhällets stöd. Bara för att man inte vet om man får det och att man inte vet hur man söker det så ska man ju inte stå där utan något alls. Och nej, hans farmor kommer inte leva hur länge som helst.

Typ exempel på psykiskt sjuk människa som ställer sig vid sidan av samhället bara för att man inte tycker man är värd särskilt mycket själv. Jag hoppas det händer något nu, kanske jag åker dit imorgon med och ser om de gjort något.
Mer
17 år 1 månad sedan #72067 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Barndomsvän
Om du har lust kan du ju följa honom till där personligt ombud har sitt kontor, annars kanske det går ut i sanden...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum