Parasitofobi?!

  • Anna45
  • Besökare
  • Besökare
16 år 6 månader sedan #94879 av Anna45
Svar från Anna45 i ämnet Parasitofobi?!
Tack för alla svar. Jo, jag är helt inne på att det inte finns några djur där. Frågan är bara hus jag ska lyckas övertyga min vän att ta kontakt med psykiatrin om ingen infektionsdoktor säger till på skarpen att detta är INTE PARASITER, detta är psykiskt. Måste väl finnas nån mer som varit drabbad av detta/känner nån som är/var drabbad? Skriv gärna o berätta!


Tack!
Mer
16 år 6 månader sedan #94903 av Anna9
Svar från Anna9 i ämnet Parasitofobi?!
Mycket av det värsta i saker och ting är väl att inte bli trodd, ingen som tror på en?

(Jag hade en killle en gång som slog och misshandlade mig och var helt hemsk, ingen annan trodde på mig när jag försökte berätta och jag försökte få hjälp, jag visste inte hur jag skulle göra, var bara 19 år och bodde med honom. Men ingen trodde på mig. -Nejmen så kan han väl inte göra, nejmen han som äääär sååå trevlig, så sa dom... han duperade dom ju, men var ett svin mot mig. Ingen trodde på mig.) DET var det hemskaste, att ingen lyssnade, ingen ville tro på mig, ingen brydde sig... det var ett mycket stort svek från omgivningen... vilket gjorde, att jag brydde mig inte om dom sen, returen, konsekvensen... Och, flydde från killen då han var på sitt jobb.
  • Niklas.
  • Besökare
  • Besökare
16 år 6 månader sedan #94904 av Niklas.
Svar från Niklas. i ämnet Parasitofobi?!
Var du ekonomiskt beroende av boven?
Mer
16 år 6 månader sedan #94937 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Parasitofobi?!

Anna45 skrev: Tack för alla svar. Jo, jag är helt inne på att det inte finns några djur där. Frågan är bara hus jag ska lyckas övertyga min vän att ta kontakt med psykiatrin om ingen infektionsdoktor säger till på skarpen att detta är INTE PARASITER, detta är psykiskt. Måste väl finnas nån mer som varit drabbad av detta/känner nån som är/var drabbad? Skriv gärna o berätta!


Tack!


Tänk på att han verkar inte allvarligt psykiskt sjuk. Han är i stort sett normal har du sagt förutom det här med parasiter. Vid allvarlig psykisk sjukdom brukar arbetsförmåga och socialförmåga vara nedsatt. Man kan också då ibland vara en fara för sig själv och andra.

Kanske är det bäst att råda honom att söka hjälp på vårdcentralen. De kan där bedöma om det skall vara remiss till psykiatrer eller psykolog. Vet inte om en psykiatrer kan göra så mycket i sådana här fall egentligen.
  • Anna12
  • Besökare
  • Besökare
16 år 2 månader sedan #109485 av Anna12
Svar från Anna12 i ämnet Parasitofobi?!
Inte allvarligt psykiskt sjuk?!! Eh jo, det är precis vad h*n är! En stor fara för sig själv också...
Mer
16 år 2 månader sedan #109492 av aspie
Svar från aspie i ämnet Parasitofobi?!
Parasitofobi existerar nog som en sjukdom. Jag läste på ett annat forum om ett fall där någon hade blivit inlagd för sådant för en kortare tid, det gick ganska snart över.