Mamma

Mer
19 år 5 månader sedan #5828 av Hanna_Norr
Mamma skapades av Hanna_Norr
Hatar det jag skrev även om det var sant.
Har tagit bort det.
Kontenten är att min mamma är hemsk..
Mer
19 år 5 månader sedan #5831 av Jakob
Svar från Jakob i ämnet Mamma
Du verkar ha det jättejobbigt, men man får inte dö någonsin för det. Din mamma verkar inte ge dig något du behöver förrutom massa ont så varför inte lämna henne. Hon verkar inte förtjäna att vara din mamma så som du beskriver henne.
Mer
19 år 5 månader sedan #5832 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Mamma
-
Mer
19 år 5 månader sedan #5835 av Maran
Svar från Maran i ämnet Mamma
Hanna_Norr:Tänker på dig ska du veta och tycker så synd om dig..Förlåt,vet ju att du inte vill vara ett offer.Men så känns det.

Din mamma är absolut inte ditt ansvar,även fast det kan vara väldigt svårt att släppa det när man väl har tvingats inta den rollen gentemot sin förälder.Men det är så det är. Det är dina föräldrar som har ett ansvar att ta hand om DIG och inte tvärtom!
Ansvaret som din mamma tydligen inte klarar och istället lägger över på dig är alltför övermäktigt att bära.Vad ska man då ta vägen med sin otrygghet och bristen på det basala som man inte fått?
Och på det ett ansvar som inte man egentligen har redskapen att klara?Jo,man mår dåligt ..Du behöver vad jag tror en stödfamilj och ett alternativt boende.En surrogat mamma och en pappa.Kanske du kan be om att få hjälp med det?

Det är nog som det låter mest destruktivt er relation.Hon kanske har problem med sin egna otrygghet pgr av sin barndom som sedan har gått över till dig..Och det måste isf brytas,den onda spiralen.du måste få hjälp att finna trygghet och få andrum.Likaså din mamma så ni kan få en bättre relation till varandra.Hon som rollen Mamma och du som rollen Dotter.Som det ska egentligen vara.

Om du fick hjälp att kontakta ett Personligt Ombud så skulle han/hon kunna hjälpa dig och din mamma.

Om du tycker något här som jag skrev inte kändes bra så säg gärna till så tar jag bort det! För vill inte att du ska ta illa vid dig eller något sådant.Är inte så väldigt bra på att formulera mig alla ggr.Så säg till är du snäll.

KRAMAR OM(frivilligt)
Mer
19 år 5 månader sedan #5852 av Moonlight
Svar från Moonlight i ämnet Mamma
Fan va jobbigt du måste ha det, själv har du ju det jobbigt, men samtidigt mår din mamma också dåligt, vill hon inte söka hjälp, hoppas du hittar någon som kan ge dig bra råd. Det skulle va bra om hon fick hjälp. ta hand om dig.
Mer
19 år 5 månader sedan #5902 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Mamma
Jag tror din mamma behöver familjeterapi eventuellt kombinerad med någon slags vård också. Tyvärr är det nog en hel del som har problem med sina föräldrar, så du är inte ensam. Jag har läst om att de börjat med familjeterapi i Malmö så det finns nog på orten.

Eftersom din mamma är ett dåligt stöd eller snarare behöver stöd själv, så tror jag att det skulle vara bra för dig med ett personligt ombud som kan hjälpa till på olika sätt. I Kanada och England har man börjat med detta till alla nyinsjuknade och det verkar vara väldigt bra. De kan hjälpa till också med att ordna studier och arbete mm. Saker som kanske kan vara jobbigt i början.