behöver råd..

  • trött
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 5 månader sedan #6131 av trött
behöver råd.. skapades av trött
hej nån...behöver råd.

Har en vän som jag aldrig träffat irl men som jag anser vara min bästa vän... (mm, skratta om du känner för det). Hur som helst har kännt honom i över 3 år. Han har börjat experimentera med droger, det senaste var kokain. Det började med marijuana och jag visste att det skulle leda till annat skit. Jag fick honom att lova mig att inte experimentera med tyngre grejer. "Det är lugnt" säger han "Jag kan kontrollera det här". Inte fan höll han de löftet. Han tycker att jag inte ska lägga mig i, och säger att han har rätt att göra vad han vill. Samtidigt säger han att han bryr sig om mig och är medveten om att det här får mig att må jävligt dåligt. Hur går detta ihop?
Vet inte hur många gånger vi bråkat om det här. Vill ju inte att han ska fara illa.. Han fattar men bryr sig helt enkelt inte hur det påverkar andra som bryr sig. Va ska jag göra? Ska jag sluta gnälla på honom och bara bryta helt och hållet så han kan få knarka ifred med sina "riktiga" polare? Orkar för i helvete inte tjaffsa längre. Finns inte mycke mer jag kan göra. Och det märkliga är att, hade de vart jag som knarkat hade han inte reagerat på samma sätt. Är det att bry sig? Börjar fundera om han någonsin brytt sig överhuvudtaget. Han är deprimerad sen långt tillbaks, men det gör det inte OK att knarka. Men det tycker han. Om nån orkat läsa allt de här så vore jag tacksam för råd... vill inte bryta med honom men känner bara sånt hat över det han gör.
Mer
19 år 5 månader sedan #6140 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet behöver råd..
Vi sysslar normalt inte med missbruksrådgivning här, så att du kan inte vänta dig så bra svar. Om du inte vill bryta med honom återstår att försöka påverka honom så han slutar. Det blir i princip din ork som bestämmer hur länge det blir.

Jag föreslår att du ber honom skriva ner positiva och negativa saker med hans missbruk och be honom att försöka komma fram till en slutsats vilket, som är bäst för honom.
  • trött
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 5 månader sedan #6154 av trött
Svar från trött i ämnet behöver råd..
Ok de var nog inte så smart att ta upp det här. Tänkte inte på det....Ber om ursäkt... Tack för svaret dock.
Mer
19 år 5 månader sedan #6171 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet behöver råd..
Det verkar finnas ett forum för anhöriga till personer med beroendeproblem:
www.medberoende.info/
  • Pallekula
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 5 månader sedan #6190 av Pallekula
Svar från Pallekula i ämnet behöver råd..
"you can turn your best friend´s back, you can never turn your back from drug´s"
  • trött
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 4 månader sedan #6642 av trött
Svar från trött i ämnet behöver råd..
pallekula.. vad uppmuntrande de där va...verkligen.