behöver råd..

  • Pallekula
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 4 månader sedan #6646 av Pallekula
Svar från Pallekula i ämnet behöver råd..

trött skrev: pallekula.. vad uppmuntrande de där va...verkligen.

Sry, jag menade inget illa. MEn själv tror jag att kärleken är det som lättast hjälper en ur ett missbruk. Visa att du bryr dig fast försök ändå inte bete dig som en "mamma" är mitt råd.
Finns en till svensk sida som är lite bättre än den här o diskutera missbruk: www.mbrg.se/phpBB2/ <-en sida för missbrukare och anhöriga med problem.

mvh/pallekula
Mer
19 år 4 månader sedan #6647 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet behöver råd..
-
Mer
19 år 4 månader sedan #6929 av darkangel
Svar från darkangel i ämnet hej
Hej trött

Jag arbetar med missbrukare och jag är uppvuxen i en familj med missbruksproblem.

Det första som jag lärde mig och det var när jag var mycket liten, det är att ALDRIG lita på en missbrukare men man kan lyssna och försöka förstå.

Hur gammal är din vän?

Min erfarenhet säger mig att om han/hon är ung så kan det ta ett tag innan han/hon slutar med droger. När man är ung ser man inte de negativa konsekvenserna och man har oftast bara upplevt positiva sager med sitt missbruk.

Mitt bästa råd är att inte tjata på din vän för då kommer din vän att ta avstånd från dig, men du ska tydligt markera att du inte tycker att missbruket är okej. Du kan älska din vän men ändå ta avstånd från drogerna.

För din egen skull borde du prata med någon kunnig inom området för att få ventilera dina tankar kring problemet.

/sandra