social fobi och jobb

  • amanda s
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 6 månader sedan #27404 av amanda s
Svar från amanda s i ämnet social fobi och jobb
Tack för alla era kloka synpunkter. Nu känns det lite bättre...och jag ska ringa min läkare i morgon och förklara situationen, att jag inte kan gå tillbaka...
//amanda s
Mer
18 år 6 månader sedan #27423 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet social fobi och jobb
Det finns något som heter social färdighetsträning, som man ger på vissa kliniker. Det är väldigt uppskattat av de som får det och det påverkar livssituationen väldigt positivt att få lära sig att umgås med andra. Om du lider av socialfobi finns det en KBT studie som du kan anmäla dig till på <!-- w --> www.socialfobi.se <!-- w --> . Det är ett forskningsprojekt.

Om man lider av paranoia kan det vara bra att få kognitiv beteendeterapi (KBT) mot det. KBT är bra mot just paranoia och vanföreställningar.

Jag kan förstå att du känner dig oroad över att börja jobba. Det kan kännas som ett stort steg om man inte jobbat på ett tag. Jag skulle nog själv om jag var i din situation be att få känna mig för först med lite timvikariat innan jag började jobba mer tid. Jag tror att många känner sig bättre av att jobba, men det är klart för en del kan det bli problem.