Hjälpa till i kyrkan

Mer
9 år 2 månader sedan #716086 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Hjälpa till i kyrkan
Kram Geta! Jobbigt sånt!

Den ansvarige ringde precis upp mig och jag sa som det var. Jättejobbigt att säga. Jag frågade om hon hade känt att jag var lat som satt och pratade när de delade ut psalmböcker. Hon sa så här: "Kära du släpp de där tankarna! Jag tänkte inte alls så. Vi är jätteglada att du ärmed här på öppen kyrka. Tacka Jesus att du är med i kyrkan."

Vad glad jag blir, jag har haft med mig detta hela dagen. Det var väldigt bra att jag tog upp det. Då vet jag nästa gång att det är mina egna hjärnspöken och inte att andra som tycker jag är lat eller dålig. Det är precis som om man projicerar vad man tycker om sig själv på andra. Om man själv tycker illa om sig, så känns det som andra tycker illa om en också. Fast de i verkligheten tycker om en.

Anchored in Christ ✟

Mer
9 år 2 månader sedan #716089 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Hjälpa till i kyrkan
Vad skönt att du fick det utrett, Zoidar.
Mer
9 år 2 månader sedan #716090 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Hjälpa till i kyrkan
Ja visst är det Fantasio. Det är så lätt att gå runt och tro saker som inte är sanna. Speciellt när det gäller en själv.

Jag har träffat en väldigt viktig punkt idag som jag känner att jag måste jobba med. Vi är alla trasiga människor på ett eller annat sätt. Men vi kan sy ihop hålen i kläderna. :tummenupp

Anchored in Christ ✟

Mer
9 år 2 månader sedan #716280 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hjälpa till i kyrkan
Det var bra att du frågade zoidar. Det är lätt att missuppfatta. Folk kan t.ex vara tillfälligt sura av massor av orsaker.
Mer
9 år 2 månader sedan #716303 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hjälpa till i kyrkan
Tanterna i kyrkan kan vara riktigt elaka.
Mer
9 år 2 månader sedan #716326 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hjälpa till i kyrkan
:rotfl