Mina tidigare jobb....

Mer
9 år 7 månader sedan #687592 av Räven
Tänkte berätta lite om vad jag pysslat med innan jag blev för sjuk för att jobba.

Jag började som 17-åring inom metall industrin där jag skötte robotar som spottade ut termostater och andra tillbehör inom värme tillbehör till radiatorer osv.
Där jobbade jag 12 timmar på lördag och 12 timmar på söndagen och dessutom vardagar då i form av övertid.
Efter en tid (cirka 6 månader) så fick jag ett jobb till där jag jobbade alla vardagar och skötte robotarna på helgen.....allt utan en enda dag frihet....det gick 6 månader sen orkade jag inte mer o slutade med helg arbetet och gick över till att packa sandpapper , sköta lagret , köra truck o diverse andra arbeten....jag blev dock arbetslös efter ett tag då deras datorer havererade pga millenieskiftet så det gick väldigt dåligt då och jag hade bara provanställning.
jag gick hemma ytterligare 6 månader o gick svetsutbildning och fick efter ett tag anställning som just svetsare.....där svetsade jag kaminer och tillbehör i 2 år sen brast allt efter en kemisk lunginflammation.....sen gick det utför och psykosen var ett faktum....idag 11år senare är jag nöjd ändå som kunnat jobba så pass att jag får en ganska hyffsad pension nu....vissa har ju inte haft turen att få jobba och lever på ynkliga bidrag som inte räcker till något.
Mer
9 år 7 månader sedan #687612 av Geta
Svar från Geta i ämnet Mina tidigare jobb....
Det är en fördel att ha jobbat, så man får en rejäl sjukersättning.

http://www.corren.se/public/img/4836152/0421120906/inte-sa-viktigt-langre?bgcolor=F1F1F1&scale=canvas&w=790&&anchor=centercenter&h=444
Mer
9 år 7 månader sedan #687616 av nörden
Svar från nörden i ämnet Mina tidigare jobb....
Har jobbat som murare,parkarbetare,livsmedelsarbetare,stenbrottsarbetare och i växthuse.
Mer
9 år 7 månader sedan #687617 av Geta
Svar från Geta i ämnet Mina tidigare jobb....
Har jobbat som köksbiträde, sjukvårdsbiträde, terapibiträde, arbetsterapeut och vandrarhemsvärdinna.
Mer
9 år 7 månader sedan #687622 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Mina tidigare jobb....
ströläggare på såg (fem år ha ha), plankbärare, skogsplantering, hemtjänsten (urk), parkarbete, mekanisk verkstad diverse jobb, sjukgymnast (blä)......sedan sjukskriven..... har låg pension då jag studerat relativt mycket.
Mer
9 år 7 månader sedan #687629 av Kloppe
Svar från Kloppe i ämnet Mina tidigare jobb....
Kontorsvaktmästare, chaufför, kassabiträde, mekaniska verkstäder, sotare (3 månader),vårdbiträde, och nu kontorist.

Det blir bättre och bättre dag för dag.