Ersättning från försäkring

Mer
6 år 9 månader sedan #955876 av Cofish
Hejsan!

Jag är relativt ny i forumet och får mina resultat och säkert min diagnos i Augusti. Jag drabbades av en psykos för ca 3 år sedan och idag tar jag Rispiridal 2mg varje dag.

Men till frågan. Jag har kollat runt på internet och man kan få ersättning från sitt försäkringsbolag. Jag har idag Folksam genom Handelsfacket. Den diagnos jag tror jag kommer att få är schizofreni och det kommer kännas jätteskönt om jag får den. Idag jobbar jag 100% och ska börja studera om ödet vill så på 100%, Naturvetenskapligt Basår. Men jag är också 25+, tror ni jag får en ersättning från Folksam med det att jag har en olycksfall och sjukförsäkring och en annan försäkring som är en slags arbetsförsäkring där dem på Folksam sa att jag kunde få 50 000kr. På min Olycksfalls försäkring har jag ett Medicinskt belopp på 800 000kr. Vad tror ni, någon som vet för kundtjänst jag pratade med visste inte.

Pengarna ska gå till att finansiera min utbildning, och jag testade att utbilda mig för två år sedan men det gick inte så bra, har kan idag inte få CSN om mitt Särskilda brev går igenom.

Tackar på förhand! Cofish :)
Mer
6 år 9 månader sedan #955880 av Utomjordingen
Fan, vad jag är avis!

Jag fick inte nåt i försäkringspengar fast jag skulle har rätt till det! Det är bara för att det var andra tider då och att jag var så ung när jag insjuknade och för att min mamma försummade mig och lurade mig... .
Mer
6 år 9 månader sedan #955881 av Cofish
@Utomjordingen

Jag har läst lite av de inlägg som finns på Viska och du verkar vara aktiv. Har du ett börs intresse?
Mer
6 år 9 månader sedan #955884 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ersättning från försäkring
Det är väl om du är helt oduglig som du kan få ut på försäkring. Om du kan studera tror jag inte att du kan få ersättning.
Mer
6 år 9 månader sedan #955885 av Cofish
@Geta

Kanske det men då gäller ju inte försäkringen som jag är försäkrad för om då jag är försäkrad för schizofreni, eller?
Mer
6 år 9 månader sedan #955887 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ersättning från försäkring
Det handlar väl mest om din funktionsförmåga och hur invalidiserad du är.