Att få stå utanför arbetsmarknaden

Mer
5 år 6 månader sedan #1094689 av krokus

Fantasio skrev: Jag tycker man hör om folk som har diverse krämpor och de ska ut i arbete till varje pris.

Det kan hända att det beror på vilken regering som sitter vid olika tillfällen.

När det var finanskris 2008, ville Fk att jag skulle gå upp i arbetstid, från 50% till 75%. Min arbetsgivare hade inte tillräckligt med arbetsuppgifter för det. Fk tyckte att jag skulle söka jobb på 25%! Lycka till krokus... Jag hade för övrigt 50% aktivitetsersättning, som Fk ville sänka till 25%.
Mer
5 år 6 månader sedan #1094740 av Admin1
Det är drygt 10 % med schizofreni, som inte har nedsatt arbetsförmåga. Om man får jobb via psykiatrins IPS-modell, så kan 30 % jobba. Men bara 17 % av psykaitrin har IPS-modellen.
Mer
5 år 6 månader sedan #1094747 av Cosmos
För jävligt att de gjorde så. Min läkare talade åtminstone om för mig att hon tänkte pensionera mig.
Mer
5 år 6 månader sedan #1095089 av Admin1
Jag fick gå till Försäkringskassan och diskutera saken med dem. Jag var positiv till sjukersättning och hade egentligen tänkt ansöka om det direkt efter insjuknandet, men psykiatern övertalade mig att jobba.
Mer
5 år 6 månader sedan #1095100 av Melody
Vad har du jobbat med admin o hur långt tid tog det innan du fick sjukpension?
Mer
5 år 6 månader sedan #1095105 av memphis
Det var ingen som pratade med mig om sjukersättningen. Jag gick visserligen på ett möte, men visste aldrig vad det gällde. Minns inte att jag blev upprörd eller så, även om jag måste ha fått mindre pengar så var det ingenting jag märkte.