Att få stå utanför arbetsmarknaden

Mer
5 år 6 månader sedan #1094638 av Geta
Ja, vi blev pensionerade utan att bli tillfrågade. Det kom bara ett brev i brevlådan. Det var finanskris. Det ansågs billigast att pensionera så många som möjligt.
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1094641 av Nissegossen
Samma för mig 1991

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 6 månader sedan #1094645 av Nissegossen
Då ringde jag upp personalchefen han sade bra då stryker vi dig ur personal rullen, nej förresten jag bjuder dig en lunch på jobbet! Jag tog mig dit och överlämnade skåpnyckeln och mitt legitimationskort till vakten man måste ha för att komma in på Pripps och han bad mig tala om vilka yrken har du haft på Pripps, jag vart flyttat från flera jobb inom Pripps därav frågan pga att jag var omplaceras fall. Jag bad om ett intyg på att jag jobbat där, han sade du skal ha ett betyg och han lämnade över ärendet till vice personalchef.

Eftersom jag träffat på en arab och han bad mig att till ett jobb på Pripps då vi var inlagda på lillhagen´ då ringde jag upp vice personalchefen och hon sade kom hit med honom får vi se. Jag tog med honom dit men han var dålig att prata för sig själv han fick inte jobbet och det var hon som skrev betyget och det var antagligen det hon skrev att jag var en god arbetskamrat samt att jag gjort jobbet enligt vår fulla belåtenhet och ja, jag fyllde ju alla saker till belåtenhet, lite humor i det att jag fyllde ju alla

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 6 månader sedan #1094653 av 1Dave
Jag ska tydligen jobba iaf. Aldrig vart tal om nån sjukpension.

/Dave
Mer
5 år 6 månader sedan #1094670 av Nissegossen
Numera heter det sjukskrivning tills vidare de tog ju bort förtidspension och ersatte med sjukskrivning tills vidare. Den regeringen ville nog ha alla på ett jobb, ingen empati. Står du med ena benet i graven skall du arbeta var tongångarna.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 6 månader sedan #1094671 av Kloppe
Jag måste arbeta 50% trots diagnos. Får bara 50% sjukersättning.
Doktorn sa till mig när jag frågade om heltidssjukersättning "-Det är inte 1980-talet.längre".

Det blir bättre och bättre dag för dag.