Ni som jobbar: vad jobbar ni med

Mer
5 år 6 månader sedan #1095665 av Melody
Personlig assistent är toppen om man mår hyfsat och har en bra brukare. Tyvärr är jag för stressad för den typen av arbete, men kan rek det!
Mer
5 år 6 månader sedan #1095675 av Nissegossen
En psykiatriker var i veckan jag blev medlem, han tipsade mig den veckan samt att jag den veckan själv upptäckt viska i och med det mejlade jag Admin, han såg till att jag blev medlem. Jag vet att psykiatrikern själv läser här. Min ssk talade jag om att jag skriver på viska. Det har gjort att han själv är medlem här. Mina grannar kollar också här.En granne var polis han var på mig. Nisse du tar väl din medicin annars tar vi in dig. Samt han sade när man ser dig kan man inte tro att du är intelligent, men fan det är du.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 6 månader sedan #1095724 av Kloppe
Jag arbetar med administration på ett kontor. Går ganska bra trots viss psykossjukdom.
Det som gör att det funkar hyfsat är att jag "bara" behöver jobba 4 tim/ dag. Heltid hade inte funkat.

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
5 år 6 månader sedan #1095735 av Melody
Johannes, har du också speciell utbildning för det jobbet?
Mer
5 år 6 månader sedan #1095743 av Kloppe
Nej, jag fick lära mig genom att "gå bredvid" en som i dag har gått i pension.
Jobbet handlar mest om att kunna ett dataprogram som har hand om schemaläggning, arbetstider och olika frånvarokoder för de ca 1500 anställda, så att deras lön blir rätt.
Jag sysslar också lite med beställning av arbetskläder och arbetsmaterial.
Har jobbat med detta i ca 5 år, och jag har tränat varje dag på detta.

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
5 år 6 månader sedan #1095745 av Melody
Vad skönt att det funkar :)