Vad gör psykiskt sjuka på dagarna?

Mer
5 år 7 månader sedan #1096919 av Zeus
Jag läser och tittar på youtube,och tränar.
Kan inte studera eller jobba pga medicineringen,hade sökt högskola annars fast jag är 37 livet är inte slut än.
Mer
5 år 7 månader sedan #1096920 av Klanggedin
Jag spelar, läser och promenerar.. Det blir småsaker också men i stora drag :)
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1096927 av 1Dave

Admin1 skrev:

1983Dave skrev: Ne får mörka med sjukdomen tyvärr. Har inget val för sjukskriven har jag inte blivit iaf.

Ingen vill ha en psykosbenägen anställd men likförbannat skall man jobba.

Har du kontaktat Samhall? Jag är sker på att du får jobb där.


Det är väl lokalvård som gäller då och det kan jag inte motivera mig till. Vet hur det var när jag sa upp mig.

Lite städ som det är i nuvarande jobb går an. Men att städa på heltid krävs nästan att man trivs med det.

/Dave
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 7 månader sedan #1096946 av Nissegossen
Vad Jag gjorde på 70-talet ung, det finns redan på forumet. mitt tips på att träffa andra med psykisk sjukdom den chansen är stor på allaktivitetshus de är i många fall där daglediga finns med lågt pris för kaffe smörgås eller kaka samt lunch. Det finns på ett sådant chans på data skrivarkurser måleri, snickeri, musik danskurser ofta är det folket som går dit kan ha önskemål om aktiviteter är det tillräckligt många så finns med stor säkerhet att de ordnar den aktiviteten. Är du intresserad av att sitta i styrelsen går du dit och visar framfötterna kommer utan att du frågar kan styrelsen fråga dig om du till en början sitter som suppleant i styrelsen. Jag har själv avböjt en styrelseplats. pga att det blir mycket extrajobb.

I dag ingen konst att få tiden att gå om man har en dator och som här bli medlem på typ viska.se det finns andra forum seriösa som man kan bli medlem på. De i rullstol med bössa har fått den pga Admin frågat dem om de vill vara med och vara aktiva på forumet och de får göra något mer än bara vara medlem jag har själv tackat nej pga merarbetet.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 7 månader sedan #1096949 av Geta
Jag är en sån som har symbolen gubbe med gevär i min profil. Jag lusläser nästan alla inlägg på Viska för att ha stoft till "hänt i veckan" för nyhetsbrevet.
Mer
5 år 7 månader sedan #1096952 av Nissegossen
Du gör det bättre än någonsin jag skulle göra det. Jag vet att du måste läsa på mycket för att skriva såsom du gör. Är glad över att du gör jobbet.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum