Funderar på att bli ingenjör!

Mer
4 år 8 månader sedan #1179423 av MsTibbs
Att jag inte fattar detta är nog anledningen till att jag inte får lika mycket i lön som honom... :(
Mer
4 år 8 månader sedan #1179425 av björk
Jag själv har fått allt lägenhet

Min bror har fått anställning

Men sämre med lägenhet.

Paradoxalt dilemma

J
Mer
4 år 8 månader sedan #1179447 av Amandara
Jag skulle aldrig ha kunnat bli ingenjör, är inte tillräckligt smart för det. Läkare hade nog funkat det är inte så svåra ämnen bara en massa sammanhang att förstå och hänga upp på befintliga spikar...och kunskaper att slå in. Jag var väldigt intresserad av läran om människan så det hade nog funkat. Men ingenjör - nej. Universitetsmatten hu och hej....inte för mej. Men ingenjör är nog ett roligt och kreativt yrke att ha. Men...dra på sig en halv mille i studieskulder och aldrig kunna jobba känns inte sådär skönt. Men jag är ändå glad för min utbildning, den har jag haft mycket nytta av genom min sjukdom. Holistiskt förhållningssätt på människan. Förstå samband och skriva sin historia. Psykoterapera sig själv. Förstå vänner. Förstå livet.
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1179479 av Nissegossen
Ingen jör något


Nu för tiden är det högskola som gäller, dock förr fanns gymnasieingenjörer och Fackskoleingenjörer den utbildningen har jag i botten

Husbyggnad

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1179483 av Recard2016
Min kusin som är i stort sett utbildad psykolog o hans fru rekommenderade mig inte o åka till Slovenien på festival o tälta själv. Försökte övertala min mamma om att hon skulle få mig o inte åka. Men jag är lite hårdare än han och det var mitt livs bästa semester o helt fantastiskt. Så skulle säga typ, om det är något du vill göra, begränsa dig inte för annars blir du en dag gammal o bitter och sverigedemokrat. Men bra att vara medveten om sin sjukdom.
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Recard2016.
Mer
4 år 8 månader sedan #1179518 av Melody
Kan du inte gå YH-utbildning istället? Finns ju allt från bygg, till energi, automation mm.

Hade också tankar på studier, men då måste det vara något man kan jobba deltid med...