Min gode man slutar, vill ha pappa som god man

Mer
4 år 7 månader sedan #1182076 av Richard

Cider skrev: Är din pappa frisk och pigg? Har han energi över för att sköta uppdraget som god man åt dig?

Jadå!

Vi har ett företag tillsammans (min syster är VD), jag fick nöja mig med att vara vice VD (jag kan inget om sånt, men det var bra att ha en), men det är bara pappa som arbetar så att det kommer in pengar. Pappa arbetar runt om i hela nordvästra Skåne där de behöver hjälp på apoteken. Han jobbar rätt mycket, vi har t.ex. inte hunnit med så mycket golf i sommar. Men sen vi startade företag, så har han blivit väldigt intresserad av ekonomi o sånt. Så jo, han är frisk o pigg.
Mer
4 år 7 månader sedan #1182084 av Cosmos
Man ska se upp för gode män. De kan sno åt sig ens pengar eftersom de har tillgång till ens bankkonto. Jag däremot, plundrade henne på hennes arvode som jag skulle ha betalt. Hon trodde jag var en idiot, så jag fick bevisa för överförmyndarnämnden att jag var helt klar i huvudet. Det fick bra. Men kärringen fick inga pengar från mig. Jag menar, hennes arvode fanns ju på ett av mina konton, så det var ju bara att överföra det till mitt aktiva konto. Sedan stängde jag ut henne från mina konton via överenskommelse med min bank. Och de stod på min sida i denna soppa.

Så alla ni som blir föreslagna en god man, neka. Det kan inte göra något åt det. Som sagt, var inga idioter.