Min gode man slutar, vill ha pappa som god man

Mer
4 år 7 månader sedan #1181228 av Richard

zoegas skrev: Det blir ju jobb för din farsa. Det är väll bättre att outsourca det om det är gratis.

Nej, det är inte gratis att ha en god man, så han får ju betalt för det (även om han sa att de pengarna i så fall hamnar på mitt pensionssparande).

Admin1 skrev: Varför är din pappa tveksam?

Jag vet inte...
Mer
4 år 7 månader sedan #1181230 av Geta
Tidigare har ju du och din pappa haft svårt att komma överens. Är det bättre nu?
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1181232 av Richard
Ja, vi är jättebra vänner!

Visst, han kan ju ställa krav på mig, t.ex. måste jag städa hemma o han ska komma på inspektion med min syster som domare, om jag ska få två vitrinskåp till mina antika prylar jag ärvde.

Men det var på 90-talet när vi bodde tillsammans, jag fick aggressionsutbrott som drabbade honom. Han har förlåtit mig för det, men jag är fortfarande ledsen för hur jag behandlade honom.

O nu är det ännu bättre när han skiljt sig från nya frun, jag o hon kom inte så bra överens.
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Richard.
Mer
4 år 7 månader sedan #1181404 av Cider
Är din pappa frisk och pigg? Har han energi över för att sköta uppdraget som god man åt dig?
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1181459 av Nissegossen

Geta skrev: Det brukar inte vara så lyckat att ha anhörig som god man.

Håller med, sådant bäddar för bråk om en anhörig är god man. vissa ser ens pengar som deras egna, det ger bråk.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 7 månader sedan #1181672 av Admin1
Nissegossen du hade väl din syster, som godman. Hur gick det?