Hur ska man göra för att klara att studera?

Mer
4 år 5 månader sedan #1205364 av Amandara
När jag var frisk kunde jag plugga. När jag är sjuk, sen 1998, har jag nedsatta kognitiva funktioner och minne och koncentration funkar ej. Läser på lite ibland inför Peer uppdrag och det stannar i minnet max några dagar. Mår jag lite sämre eller är stressad kommer jag inte ihåg något, av möten, utbildningar och sånt. Går jag en kurs på högskolan måste jag göra noggranna anteckningar för jag kommer inte ihåg något av föreläsningarna. Men när jag läste sjukgymnastutbildningen pluggade jag hårt, tränade konditionsträning som är bra för minne och koncentration och var frisk. Jag kommer ihåg mycket av den utbildningen oxå därför att jag var väldigt intresserad.
Mer
4 år 5 månader sedan #1205408 av Nissegossen
Avråder stark utbildning du har flera diagnoser samt att de studielånen är svårt att få avskrivna de jagar dig på den biten att har du lån skall de betalas tillbaka svårt att få avskrivna i dag

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 5 månader sedan #1205415 av Geta
Dessutom är du väl för gammal.
Mer
4 år 5 månader sedan #1205430 av Slyngelsnubben
Går inte att göra något produktivt dömd till att sitta hemma och kröka röka cigg äta skit och stirra in i en vägg gud hoppas jag har råd ens med det...
Mer
4 år 5 månader sedan #1205463 av Fantasio
Jag känner mig misslyckad och det är jag ju. Medelålders, förtidspensionerad ungkarl.
Mer
4 år 5 månader sedan #1205502 av memphis
AW, du kunde ju kolla om det går att läsa dina kurser på distans. Då är det minimalt med klassrumstid, och hela kursen sköts via internet.