Hur ska man göra för att klara att studera?

Mer
4 år 5 månader sedan #1205415 av Geta
Dessutom är du väl för gammal.
Mer
4 år 5 månader sedan #1205430 av Slyngelsnubben
Går inte att göra något produktivt dömd till att sitta hemma och kröka röka cigg äta skit och stirra in i en vägg gud hoppas jag har råd ens med det...
Mer
4 år 5 månader sedan #1205463 av Fantasio
Jag känner mig misslyckad och det är jag ju. Medelålders, förtidspensionerad ungkarl.
Mer
4 år 5 månader sedan #1205502 av memphis
AW, du kunde ju kolla om det går att läsa dina kurser på distans. Då är det minimalt med klassrumstid, och hela kursen sköts via internet.
Mer
4 år 5 månader sedan #1205517 av Cosmos
Det är bättre att gå till ett klassrum för att studierna ska fungera. Hemma blir det uppskjutet och känns oöverstigligt.

Själv har jag alltid gillat att plugga och även efter sjukdomsutbrottet 1980 pluggade jag även om jag hade ett studieuppehåll på 2 år. Dock var min kapacitet kraftigt sänkt och studieresultaten var inte så där hundra. Men, men, gjorde klart utbildningen i alla fall, så 20 år efter det att jag började plugga var det hela klart.
Mer
4 år 5 månader sedan #1205518 av memphis
Ja men nu har ju AW problem i klassrummmet. Tror distans kan vara bra isf. Man har ju ändå lärare att vända sig till. En annan sak man kan göra är att utnyttja sina handikap till att få särskilt stöd.