Dom som kan jobba ska jobba!

Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1294893 av Nissegossen
Vill säga, den som vill jobba får det, jag stoppar ingen som jobbar, de får gå före mig till kassan, detta för då har de rast och kort tid för rast, deras skatt betalar min pension. Så är det. Därför får de gå före mig i kön till kassan då de för det mesta då köper mat för att äta på rasten, den tiden bjuder jag på. OBS! Lång kö endast jag, jag står inte för de bakom mig. Men jag absolut.

Först när jag läste i tråden undrade jag vem, kände mig inte alls träffad för något sådant står jag inte för och skulle knappast uttrycka mig så, förstod missriktat vad gäller jag själv, fast Drummer ta dig i hampan, vad har du själv i bagaget, sten vill inte bli kastad någonstans, håll inne med dina kategoriska yttringar det är dåligt av dig med anklagelser av den typen, lär dig folkvett, folk får konstiga uppfattningar om dig, du är knappt salongsfähig, så länge du inte säger något sådant kan folk tro att du är intellektuell.

Inget försvar mot zoegas som vill provocera vilket är varför han skrev så, men det slår du tillbaka med stor kraft, läs mellan raderna och förstå det sublima i budskapet, inte orden i sig, han provocerar du slår till med full kraft målet var den som tog upp handsken och blev förbannad på honom, det var hans avsikt och du gick på honom, men han antingen vurmar för det, eller brinner för det. Han får tillräckligt med rep, för att hänga sig själv i slutändan a joke under the gallon

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 6 månader sedan #1294911 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Dom som kan jobba ska jobba!
Bara 8 % med psykossjukdom jobbar mer än halvtid. Men med IPS-modellen har man högst chans att jobba och då kan 60 % som vill försöka jobba få ett jobb.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 6 månader sedan #1294918 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Dom som kan jobba ska jobba!
Vad är det för fel med att hålla upp sig? Jag är en ganska rastlös människa ibland, och mår bäst med en sysselsättning på halvtid! Zoegas verkar vara en tuffing, så g förstår inte varför du ser ned på honom Drummer? Personangrepp har jag fått nog av, så jag svarar väldigt sällan på en sådan här tråd!

Alla är vi unika på sitt eget sätt.

Vars är världen på väg?
Mer
3 år 6 månader sedan #1296382 av notwoodstock
Jag rekommenderar er verkligen att jobba och hänga kvar i sociala skyddsnäten.
Mer
3 år 6 månader sedan #1296405 av Geta
Svar från Geta i ämnet Dom som kan jobba ska jobba!
Det kan vara mer än man mäktar med. Man är inte precis önskvärd på arbetsmarknaden.