Hur mycket lägger ni på kläder?

Mer
3 år 5 månader sedan #1295569 av mopa
Jag shoppar kläder för c.a 1000 kr om året.
Mer
3 år 5 månader sedan #1295570 av Pysen_87
Japp, Diabetes, och helomläggning av kosten
Mer
3 år 5 månader sedan #1295588 av Kloppe
Har också gått ner (7 kg hittills) efter helomläggning av kosten pga diabetesbeskedet.

Det blir bättre och bättre dag för dag.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 5 månader sedan #1295590 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Hur mycket lägger ni på kläder?
Jag lägger 2000-3000 kr om året på kläder. Då är inte skorna inräknade. På skor då lägger jag 2-3000 kr per år. Men jag lever sparsamt därför har jag råd att lägga så mycket på skor. Hade jag varit rik så hade jag shoppat mycket kläder och skor. För jag älskar att shoppa snygga och kvalitetsfulla kläder och skor. När jag hade pengar hade jag ett helt sovrum fyllt med kläder och skor och ganska mycket var kvar i påsarna. Sedan förlorade jag lägenheten och förvarade kläderna och massa annat dyrt på ett förråd. Men allt blev stulet. Nya dyra saker kläder och skor i påsar och skokartonger. Jag grät helt hysteriskt. Mina favoritjeans Armani hade jag med mej. Så sa jag till mamma "jag har iaf kvar mina armanijeansen" och grät. Tex flera av mina jackor som dom tog kostade mellan 2000-6000 kr. Älskade jackor och kavajer. Hade min favorit kavaj Oscar Jacobson kvar som kostade 5000 kr. Dom har dom bästa kavajerna förutom tiger. Sedan hade jag en kappa kvar hos mej som oxå var svindyrt som oxå va en favorit. Mina skor var det jobbigaste att bli av med har fortfarande än idag femton år senare mardrömmar och mina sviter av det. Blir så jävla ledsen än idag. Det var värdefulla skor till mej. Mina ögonsten. Min största skatt! Fy! Usch! Nej jag kommer aldrig må bra igen som när jag hade alla mina dyraste ägodelar hos mej alltså mina skor. Saknaden och sorgen är stor.
Mer
3 år 5 månader sedan #1295611 av krokus
Skor köper jag minst ett par per år, och de är dyra i och med att jag behöver skor för pronerade steg. Skorna slits ned fort också, vissa märken är värre än andra. Brooks kommer jag inte köpa igen, antagligen inte Nike heller.

Men övriga kläder köper jag sällan. Jag försöker hitta bh:ar som sitter bekvämt, men vad svårt det är! Jag föredrar sport-toppar.
Mer
3 år 5 månader sedan #1295882 av Admin1
Köpte ett par jeans på secondhand igår för 50 kr. Man skall mäta vidden på jeansen och sedan är det lätt att hitta rätt storlek genom att använda sig av ett måttband i affären. Jeansen passade perfekt med den strategin.