Bryter myndighet mot SoL ? anmäla detta?

Mer
16 år 9 månader sedan #83579 av Geta
Det är nog väldigt svårt, att dra igång försök att få hjälp inom vården under sommaren. Om det finns någon personal, så är det mest vikarier, som inte vågar sätta igång med några större saker.
Vården brukar inte rulla igång igen förrän i september.
Mer
16 år 9 månader sedan #83586 av Isa-Alise
Har din mamma vänner att umgås med själv? Det är viktigt att hon kommer ut, och inte bara vårdar... egen tid är jätteviktigt....
  • JTL
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 9 månader sedan #83587 av JTL

Geta skrev: Det är nog väldigt svårt, att dra igång försök att få hjälp inom vården under sommaren. Om det finns någon personal, så är det mest vikarier, som inte vågar sätta igång med några större saker.
Vården brukar inte rulla igång igen förrän i september.


Det brukar vara så som du säger, att det är svårt att få hjälp under semestertider.
  • JTL
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 9 månader sedan #83588 av JTL

Isa-Alise skrev: Har din mamma vänner att umgås med själv? Det är viktigt att hon kommer ut, och inte bara vårdar... egen tid är jätteviktigt....


Det är svårt eftersom en del av hennes vänner bor så långt bort och en del har hon tappat kontakten med. Men den enda närmaste vännen är grannfrun men hon kan inte störa henne hela tiden heller.

Det jobbiga är att hon ringer ibland uppemot 3 ggr. om dagen till mig och tjatar om hur hopplöst allt känns, och det är skit jobbigt men samtidigt vill jag stötta henne och hjälpa henne genom att prata med hon så jag kan ju inte strunta i hon.
Mer
16 år 9 månader sedan #83589 av Isa-Alise
Kanske kan hon hitta ny gemenskap och stöd i någon förening eller i en kyrka... Demensförbundet har lokalföreningar runt om i landet... och i kyrkaor kan man få stöd av diakonissorna, förutom vänskap av deandra församlingsmedlemmarna...
Mer
16 år 9 månader sedan #83590 av Isa-Alise
Här är länken till demensförbundet:

www.demensforbundet.se/