Hur ofta byter du dator?

Mer
13 år 6 månader sedan #343939 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Hur ofta byter du dator?
Jag har nog bara haft 3 PC på 15 års tid. Dessförinnan hade jag en ABC80. Alltid stationära burkar.

Den förra PCn kraschade hårddisken på och då köpte jag en ny, snabbare maskin med 1 Tbyte hårddisk (vad jag nu ska med det till). Bytte hårddisk på den gamla (80 Gb) och har den som reserv. Den funkar fortfarande!

Prata inte med hat i munnen!
Mer
13 år 6 månader sedan #343949 av tekopp
Svar från tekopp i ämnet Hur ofta byter du dator?
Jag skulle väl säga after 1-2år. Jag kan inte direkt säga att jag byter själva datorn då jag bygger alla mina stationära själv och sen byter jag komponenterna rätt ofta. Skärmen, chassit och högtalarna är det som varar längst. Laptops byter jag kanske vartannat år.

Nästa steg är att fixa en ordentlig förstärkare till datorn för att ersätta en som saknar hdmi.

Heja Karl XII!
Mer
13 år 6 månader sedan #343992 av saara
Svar från saara i ämnet Hur ofta byter du dator?
Jag har min första dator nu och tänker ha den så länge det bara går. Ekonomin tillåter inte att jag byter ofta utan jag byter till ny när datorn slutar fungera tror jag.
Mer
13 år 6 månader sedan #343993 av mopa
Svar från mopa i ämnet Hur ofta byter du dator?
Jag byter inte dator helt, jag byter moderkort, hd, grafikkort mm när det behövs.
Mer
13 år 6 månader sedan #344001 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Hur ofta byter du dator?
Så ofta jag har råd, alltså väldigt sällan.
Först körde jag med en skördetröska från 1996-2003. Därefter blev det en traktor några år framåt.
Nu har jag en personbil, som jag dock gärna skulle byta ut.

När det blir dags för ny dator så ska jag bygga chassit själv. Dels för att spara pengar men framför allt för att få det som jag vill.
Moderkortet ska ha sex minnesplatser så att jag kan förbättra prestandan genom att bara köpa mer minne.
Mer
13 år 6 månader sedan #344023 av saara
Svar från saara i ämnet Hur ofta byter du dator?
Du får mig att skratta Tikki. :lol: :lol: :groovy :groovy :jump :bravo: :hjärta :kram :hjärta