Hur ofta byter du dator?

Mer
13 år 6 månader sedan #344152 av herA
Svar från herA i ämnet Hur ofta byter du dator?
en Asus Bärbar !
Mer
13 år 6 månader sedan #344160 av Kloppe
Svar från Kloppe i ämnet Hur ofta byter du dator?
Den första var en Mac, 1997. Har haft ca 5-6 PC efter det. Körde med två datorer paralellt ett tag. Kör nästan bara desktop.
Har haft den nuvarande i ca 3,5 år.

edIT: Kan tillägga att jag har tjock-skärm, men funderar på att skaffa plattskärm.

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
13 år 6 månader sedan #344182 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Hur ofta byter du dator?
Min stationära köpte jag för 4 år sen, men då har jag utnyttjat garatin då dom bytte ut nästan allt i den för ett par år sen. Den fungerar bra.
Min bärbara är drygt månaden gammal eftersom min gamla bärbara krachade, och eftersom jag måste ha två datorer så köpte jag en ny bärbar. Det är för att jag är i behov av dator och jag vill ha en i reserv. Det är för mitt välbefinnande, jag kan vara lugn om min stationära krachar.
Den nya är en ASUS. www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=597988
Mer
13 år 6 månader sedan #344183 av Saari
Svar från Saari i ämnet Hur ofta byter du dator?
Jag byter dator när de går sönder... Har en stationär som visserligen fungerar, men den får inte plats och jag har använt laptop sedan jag började på en skola där man fick låna en till skolarbetet. Nu köpte jag en ny efter förra julen för att den som jag köpt loss från skolan var seg och gammal och trasig och glapp.
Mer
13 år 6 månader sedan #344187 av Nissegossen
Jag har för egen del haft 3 datorer på 11 år, samt att jag har hittat datorer i soprummen som jag gjort i ordning och gett bort.

Nuförtiden brukar jag inte bry mig, men har begåvats med en container dator med ett fungerande xp, jag har rensat den från virus och skall ta bort filer på den, för att det finns ju lite som var privat för den som satte ut den.

Jag har tänkt installera mer RAM minne om jag får tag i sådana med större kapacitet för att få den snabbare.

Det som frapperade mig var det lilla moderkortet som satt i, har aldrig sett mindre på någon.

Den innehåller i hårddisken 2 partitoner och det finns ca; 38 Gb i minnet, med ungefär 30Gb i ledigt utrymme, så den är ett klart alternativ som backup dator,,,,

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 5 månader sedan #349630 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Hur ofta byter du dator?
Oj, vad jag gillar min nya bärbara. Det är roligare att sitta med den än den stationära. Så jag är helnöjd med det köpet.