Office 2010

Mer
11 år 10 månader sedan #488519 av Ready
Svar från Ready i ämnet Office 2010
Det står att det funkar med operativsystem senare än xp så det borde funka.
Mer
11 år 10 månader sedan #493038 av Kloppe
Svar från Kloppe i ämnet Office 2010

PSR skrev: Jag rekommenderar Google Docs eftersom då hamnar allt på nätet. På det viset riskerar man aldrig att förlora filer och behöver inte göra backuper.


Tack för ett bra tips! Det är verkligen mycket bra att man kan spara saker på nätet på ett enkelt sätt.
:bravo:

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
11 år 10 månader sedan #493050 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Office 2010
Mac e' bäst!!

Redan MacWrite 1984 var bättre än MS Word. Det är min religiösa övertygelse.

Och för övrigt är jag lite osäker på om andan skulle falla på, om inte Office för Mac är billigare än för PC.

/notwoodstock
Mer
11 år 10 månader sedan #493136 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Office 2010
Jag tror förresten att Open Office finns för Mac också.

Förutom iWork, som jag tycker är Guld. Helsnyggt gjort!

Macar sägs vara dyrare i inköp, men en dator kan kosta så mycket mer än vid inköp. Och detta speciellt om man inte är datorexpert. Bara att ha backup på ett elegant sätt är ju jätteviktigt, och detta är inbyggt i Mac OS X. Köp en extern hårddisk bara.

Jag ser det lite som missionerande att rekommendera Mac åt folk :-)

Nu med iPhonesframgångarna (fast ni kanske heller inte har haft råd att köpa någon än...), så är det än mer motiverat. :hjärta :hjärta :hjärta

Satsa på framtiden!

Och ge pengarna för er datorsupport till Greenpeace eller något.

/notwoodstock
Mer
11 år 10 månader sedan #493206 av Lorelei
Svar från Lorelei i ämnet Office 2010
Den stora skillnaden på olika MS Office, kom vid övergången från MS Office 2003 till MS Office 2007, då man införde den sk. Ribbon-bar. Dessutom ändrades filformatet från Doc till Docx. Därav behövs om man vill öppna MS Word dokument gjorde i Word 2007/2010, i Word 2003 ett kompabilitetsprogram som man får ladda ned från Microsofts hemsida. Det lustiga i MS Word 2007 är att Arkivmenyn är borta och ist finns där en Start-knapp, i MS Word 2010 återkommer Arkiv-meny knappen igen. Vilken version man föredrar är väl lite av en smaksak, plus om man anser det värt uppgradera med den kostnad som tillkommer. I och med Windows 8 kommer MS Office 15 släppas dessutom.


MS Word 2003


MS Word 2007


MS Word 2010
Mer
11 år 10 månader sedan #493232 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Office 2010
Jag har också office-07. Det fungerar utmärkt. Jag använder exel mycket då jag har lagt upp min budget där. Alla inkomster och utgifter per månad. Det är skönt att ha stenkoll på pengarna så man inte famlar i ett dunkel.