Office 2010

Mer
11 år 10 månader sedan #493235 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Office 2010
Jag körde motsvarande på Mac när jag fick den. Gjorde litet enkelt tårtbitsdiagram över mina utgifter, det var bara att ändra på rubriker och siffror i en mall. Helsnyggt! :hjärta :klappa

Detta visade med tydlighet att mat och bostad kostade klart mest. Och sedan noterade jag då, när detta utspelade sig, att kaffekontot var ungefär lika stort som försäkringskontot. Hmm...

/notwoodstock
Mer
11 år 10 månader sedan #493236 av Lorelei
Svar från Lorelei i ämnet Office 2010
Bitte: Hur gick det att byta ifrån Office 2003 till Office 2007 tyckte du? Enkelt/svårt.

Håller med dig förövrigt, Excel är perfekt till budget m.m

notwoodstock skrev: Detta visade med tydlighet att mat och bostad kostade klart mest. Och sedan noterade jag då, när detta utspelade sig, att kaffekontot var ungefär lika stort som försäkringskontot. Hmm...

Snacka om att det går åt kaffe ja :grandpa :väggen :P
Mer
6 år 4 månader sedan #1003342 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Office 2010

Lorelei skrev: Den stora skillnaden på olika MS Office, kom vid övergången från MS Office 2003 till MS Office 2007, då man införde den sk. Ribbon-bar. Dessutom ändrades filformatet från Doc till Docx. Därav behövs om man vill öppna MS Word dokument gjorde i Word 2007/2010, i Word 2003 ett kompabilitetsprogram som man får ladda ned från Microsofts hemsida. Det lustiga i MS Word 2007 är att Arkivmenyn är borta och ist finns där en Start-knapp, i MS Word 2010 återkommer Arkiv-meny knappen igen. Vilken version man föredrar är väl lite av en smaksak, plus om man anser det värt uppgradera med den kostnad som tillkommer. I och med Windows 8 kommer MS Office 15 släppas dessutom.


MS Word 2003


MS Word 2007


MS Word 2010

Längesedan du hörde av dig,såg dig inloggad välkommen tillbaka till viska, är det något du saknar, får jag ju försöka hjälpa dig, du vet adressen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 3 månader sedan #1004936 av Richard
Svar från Richard i ämnet Office 2010
Har Office 2007 på min Windows-dator.

I min primärdator kör jag Linux o där är alla program gratis, t.ex. LibreOffice som är minst lika bra som Microsoft Office.
Mer
6 år 3 månader sedan #1004998 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Office 2010
Jag har alltid kört med OpenOffice/LibreOffice. Från början hette den StarOffice.