Slött internet i Windows 8

Mer
10 år 8 månader sedan #605550 av scannercicret
Nu har jag inte tagit mig tid att läsa alla posteringar.

Jag har Windows 7 och datorn ropar all redan på en gigabyte så jag har någonstans inom 7 gigabyte RAM kvar och prossesorn (men hur det stavas vet jag ej) 3.1 Giga Hz ock lite över det. Och när BOINC är avslagen så går det nära bländande fort trots endast 10.0 Mega Bit inom Internet via ComHem som är till dem grafik spel som inte behöver Internet medan Word of warkraft går det max på minimalgrafik för att hänga med inom vad som sker.
Mer
10 år 8 månader sedan #605564 av Nissegossen
scannercicret
Förlåt, såg nu att du har windows 7 har nu ändrat länken till windows 7
Har du försökt med diskresning? Här har du ett program du kan installera, som du kan ladda ned som sköter den biten med diskrensning. Samt att, har du 7Gb i ramminne borde du inte ha några problem alls med snabbheten på datorn om du gör diskrensning som du ska! ccleaner.sv.softonic.com/ Ccleaner reparerar dessutom problem med registret, samt att du kan ta bort program från datorn med det.
Ccleaner är ett gratis program på Svenska och länken går till svensk version till Windows 7

Vad gäller dina 10 Mb i jacket inte borde ge så svåra problem med Internet. Själv har jag upp till 100 Mb.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 8 månader sedan #605570 av Nissegossen
Jag har också comhem och om du övergår till fiber istället för din gamla uppkoppling, så har de extra erbjudande på comhem, med tre månader gratis, samt att tex jag betalar 299kr/månad för upp till 100Mb i jacket.

Bredbandet kan då fluktuera mellan 50Mb och 100Mb.

Ta kontakt med comhem, och fråga för att om du har fiber installerat i lägenheten, så får du även en router för både datatrafik och att du även har möjlighet att få TV den vägen och även telefon!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 8 månader sedan #605661 av Nissegossen
Har nu flushat dns cachen och viska av alla sidor verkar ha börjat fungera igen av alla sidor på nätet. 8O .?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 8 månader sedan #605663 av Geta
Svar från Geta i ämnet Slött internet i Windows 8
Ja, det måste ha varit i din dator som det har varit trögt.
Mer
10 år 8 månader sedan #605672 av Nissegossen
Ja, nu är viska lika snabb som övriga sidor på nätet. Skumt att bara viska var trögt...

Får sluta att skriva så långa inlägg, datorn blir mättad med viska filer! :lol:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum