Slött internet i Windows 8

Mer
10 år 8 månader sedan #600942 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Slött internet i Windows 8
I senaste versionen av CCleaner kan man bocka för att Rensa DNS cache, vilket jag gjorde, men när analysen gjordes så fick jag bara förslag på rensning av cachen i Firefox, Thunderbird etc ( ej förbockat) så jag undrar om CCleaner verkligen fungerar på detta. Skulle nog flusha DNS cachen på det vanliga sättet istället.
Mer
10 år 8 månader sedan #600949 av Nissegossen
Jag skall nu inte vidare uttala något om detta, då jag ännu inte har en dator med windows 8 och inte ens suttit vid någon dator med windows 8. Det är ännu så länge inte mina problem. Jag försökte bara vara "a helping hand!"

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 8 månader sedan #601151 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Slött internet i Windows 8
Jag kör med Windows 7 eftersom jag inte anser att 8an är Windows mer än till namnet.
Testade med Ccleaner men såg ingen skillnad i mängd data som skulle försvinna.
Är därför tveksam om det skulle funka.
Körde det via Kommandotolken och det gick bra.
:hjärta
Mer
10 år 8 månader sedan #601305 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Slött internet i Windows 8
När jag körde med flusha DNS-cachen förbockat i CCleaner, så kom det inte besked om någon DNS cache som kunde rensas bort vid analysen, vilket tyder på att den funktionen kanske inte fungerar hos CCleaner alltid.
Mer
10 år 8 månader sedan #605285 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Slött internet i Windows 8
Iförrgårkväll var internet på Windows 8 otroligt segt. Jag flushade DNS cachen, vilket tog en minut och sedan blev internet blixtsnabbt. Det verkar som Windows 8 kan ha problem med DNS cachen, eftersom detta har hänt mig tidigare.
Mer
10 år 8 månader sedan #605294 av Geta
Svar från Geta i ämnet Slött internet i Windows 8
Mitt internet var också trögt igår trots att jag har Windows 7. Det fastnade.