Datorproblem

Mer
18 år 2 månader sedan #32470 av Anki
Datorproblem skapades av Anki
Ngn som är duktig på datorer? Min dator hemma går att koppla upp men kan inte surfa på sidorna. Den fastnar...Har bytt ut modem och laddat ned "Firefox" motsvarande Internet Explorer. Inget hjälper. Ngn?

Anki
Mer
18 år 2 månader sedan #32471 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Datorproblem
Jag är absolut ingen expert. Fungerade datorn på din internet uppkoppling förut? kika på min tråd worm. Gå in på utforskaren och försök leta om du kan hitta någon fil som det står worm på. Eller också sitta och göra såsom jag gjorde en diskfragmentering och sitt under det datorn gör det och titta på namnen på filerna den flyttar, det var så jag hittade viruset.

Om det nu inte var utforskaren man skulle gå till så får någon data kunnig ge exakta råd.

Har du fått det viruset de varnar för så återstår nog inte mycket att göra. Då får du göra som jag gjorde formatera om hårddisken och installera operativsystemet på nytt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 2 månader sedan #32472 av Anki
Svar från Anki i ämnet Virus....
Nej, säg inte så...Har precis formatterat om den men har inget virusprogram (idiotiskt). Skall ta till mig dina råd och se vad det ger.
Tack för tipsen...Anki

Ps Supporten trodde också det kunde vara virus Ds
Mer
18 år 2 månader sedan #32473 av Anki
Svar från Anki i ämnet Datorproblem
Glömde säga att den kopplar ned ibland också, "Hittar ej servern"...

Nu är min tid ute snart vid den här datorn...ska försöka gå in igen i
eftermiddag...Anki
Mer
18 år 2 månader sedan #32475 av Anki
Svar från Anki i ämnet Datorproblem
Hej, har "pingat" och då har datorn ej kontakt, men vid status så "rör sig" överföringen???? Tar till mig dina råd och försöker.....Tack!/Anki
Mer
18 år 2 månader sedan #32476 av Anki
Svar från Anki i ämnet Datorproblem
Återkommer i eftermiddag. Min tid är ute :)./Anki