Bästa telefonen?

  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
7 år 3 veckor sedan #927540 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Bästa telefonen?
Jag börjar gilla min iPhone på riktigt nu. Men MsTibbs, hur har du råd med alla Apple-prylar? De är ju oförskämt dyra!
Mer
7 år 3 veckor sedan #927548 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Bästa telefonen?
Dator får man lägga undan pengar till, börja direkt man köper ny att spara till nästa. Köper Macbook Air som är billigaste också.. Mobilen går på abbonemang. Billigare än att betala kontant.
Mer
7 år 3 veckor sedan #927549 av Richard
Svar från Richard i ämnet Bästa telefonen?
Jag fick en ny telefon i fredags, en Samsung S8 Plus, vilken jag är väldigt nöjd med. Såg att den precis hade släppts, o det var ändå dags att förnya abonnemanget? o jag tog en sån i samband med det. Eller ja, jag får ju betala av den. Men den är ganska lattjo, låses upp genom att man tittar på den.
Mer
7 år 3 veckor sedan #927552 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Bästa telefonen?
S8 er vel den nye toppmodellen. Klarer meg godt med en Samsung J5. Det var tilbud på den da jeg kjøpte den fjor.. til 1500 er jeg veldig godt fornøyd.
Mer
7 år 3 veckor sedan #927566 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Bästa telefonen?
Samsung S6 - nöjd
Mer
7 år 3 veckor sedan #927571 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Bästa telefonen?
Jag är nöjd med ha en mobil som är lagom - inte så dyr att man är rädd att tappa eller ha sönder. Och tillräckligt bra, med 16 GB för att gå att ha allt möjligt på.

Men jag klarar avgifter ok, kör praktiskt taget bara WiFi.

Och vill gå över till iPad och iPad mini, med tangentbord som skriver det man avser. Stängde nu av stavningsrättningen, också.

Och jag har iPad mini 4 - så jag hänger med i nyaste sakerna.

Men det är hemskt, när så stor del av planeringen går ut på att få nå't ok om man blir inlagd. Kan just nu inte betala på sjukhusprylarna, har autogiro för allt, med undantag för att lyckas betala räkningen för inläggningen. :-)

Men datorn är lite kvadd, med så mycket "avlagringar" i filsystemet. Jag har filer kvar från 1980-talet. Men kan inte läsa MacWritedokumenten.

Övergav Apple Mail, enbart p.g.a att alla mailboxar med gamla e-mailadrsserna var så överfyllda. Kör AirMail 3, på iPrylarna också. Med IMAP.

Köpte några cartoons/skämtteckningar för e-mailsignaturerna. Så folk förstår min sits lite.

Det löjliga är att jag knappt ringer någon. Utom personalen på gruppboendet med "gamla" DORO-telefonen. Och där syns inte förvalda numren i fönstret på den, när det är mörkt.