Går ej att högerklicka på musen!

Mer
5 år 10 månader sedan #1069866 av Geta
När inte min muspekare fungerar drar jag först ur USB-kontakten och sätter in den igen. Om inte det fungerar byter jag batterier.
Mer
5 år 10 månader sedan #1069875 av Nissegossen
Har jag inte tid tar jag en med sladd, sedan byter jag batteri, det blir när jag kan ta det. Sedan har jag ganska många trådlösa möss, men para ihop dem är svårt, samma visa som att hitta den söndriga lampan i den sjuarmade ljusstaken samma visa som alltid när jag tar fram den

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 10 månader sedan - 5 år 10 månader sedan #1070034 av Admin1
Jag gör som Geta tar ut USB-kontakten och stoppar in den igen. Då omkonfigureras musen. Nu hade väl Jocke enbart fel i Firefox och då sitter felet i Firefox och man får tömma cache mm.
Last edit: 5 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 10 månader sedan #1070078 av Nissegossen
Man kollar ju att batteriet/na har ström, ser man inte det röda ljuset är det dags att byta. men eftersom jag har ett elverktyg kan jag mäta spänningen och amperestyrkan. Det skulle kunna inträffa om jag inte hade färska batterier att sätta in.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 10 månader sedan #1070129 av wasp

Nissegossen skrev: Ja! på denna dator de som gäller var det mycket gamla tangentbord jag hade till denna, det är mycket gamla, ett av dem satt på en gammal dator från en IT ingenjör utbildad På Chalmers samt Amerikanska Universitet. Den hade 1Gb RAM-minne. Dock ett starkt grafikkort en grabb en granne och sade din är lika snabb som min med 3Gb RAM

två hårddiskar den med operativsystemet gick sönder långt efter datorn blev slaktad. Det slog en gnista från min hand och hårddisken, kaputt, den andra med allt i behåll ligger här i ett externt kabinett för gamla fattningen och hårddisken innehåller flera filmer många musik videos, men även hans CV.

Har ingen lust att sätta på den. Förr kopplade jag upp den när det var avbrott på Internet. Och körde musik

De tangentborden vill jag ha i skick. Det ena så gammal att den har den gamla fattningen i datorn. Det som förvånade mig är att denna datorn har samma fattning som tangentbordet. Vet inte varför jag sparat den så länge. Med denna dator var det givet. detta trotts att denna måste vara mycket senare

likadana tangentbord är dyra idag



Köp ett trådlöst tangentbord. så får du en trådlös mus på köpet till samma USB mottagare! USB kontakter har väl ändå din
dator????
Mer
5 år 10 månader sedan #1070200 av Nissegossen
Köp ett trådlöst tangentbord. så får du en trådlös mus på köpet till samma USB mottagare! USB kontakter har väl ändå din
dator???

Jag blev mycket frapperad när jag såg hur många kontakter datorn har när jag fick se hur många kontakter den har har inte räknat dem, förutom USB så har den uttag till både möss av gammal typ dito tangentbord , ett av de hade jag ett gammalt tangentbord som jag sparat, av någon anledning. Den passar och för sin tid var det en av de dyrare. Har har haft det som du skrev ett tangentbord trådlöst, men hade den på en stationär dator på framsidan men glömde den i kontakten och där gick den då jag ville komma åt baksidan, den gick sönder så det fungerade inte efteråt Lärpengar

Ser här där jag ser framsidan 4USB samt radio och för headset mikrofon ingång. Har så jag kan prata med över skype
'
Baksidan får jag resa på mig och titta efter har aldrig sett en dator med så många kontakter

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum