Börja programmera/lära sig programmering?

Mer
5 år 7 månader sedan #1091822 av Richard
Jag vill lära mig mer om datorer, allt som har med data att göra... O det bästa att göra sig det är programmering. Har googlat lite o kommit fram till att Python nog är det bästa att börja med. För ca 20 år sen programmerade jag en del i Basic, Pascal o C++. Men sånt har jag glömt nu...

Jag gick igenom denna kurs;
www.ludu.co/course/programmera-med-python

Den var bra o jag begriper det.


Nu har jag börjat på en annan, med boken;
do1.dr-chuck.com/pythonlearn/EN_us/pythonlearn.pdf

Man blir ingen mästare, men det finns säkert vidareutbildning. Jag är inte bra på engelska, men förstår boken i.a.f. Tänkte ta nått kapitel om dagen...

Finns här någon som programmerar? Söker tips!
Mer
5 år 7 månader sedan #1091828 av Utomjordingen
Arduino!

"Mjukvara
För att programmera en Arduino-lösning används ett program som heter Arduino IDE. Det är gratis och släppt som öppen källkod. Programmeringsspråket som används kallas APL (Arduino Programming Language). APL är lätt att lära sig, och programmerare som redan kan skriva kod i antingen C++, C#, Java, Objective-C eller Swift känner dessutom igen sig.".
Mer
5 år 7 månader sedan #1091844 av Inwatto
Programmering är kul. Särskilt om man tycker om matte. Jag har jobbat som programmerare i 10 år, men det var för över 15 år sedan så utvecklingen har hunnit långt. Har ingen aning om Python är värt att satsa på. Jag tror man ska göra program för mobiltelefoner - en egen app låter väl som något spännande?

Prata inte med hat i munnen!
Mer
5 år 7 månader sedan #1092087 av Richard
Utomjordingen,
Ska kolla upp Arduino.

Inwatto,
Jag har lite svårt för matte, jag skulle behöva läsa om gymnasiet.
Mer
5 år 7 månader sedan #1092132 av björk

Richard skrev: Jag vill lära mig mer om datorer, allt som har med data att göra... O det bästa att göra sig det är programmering. Har googlat lite o kommit fram till att Python nog är det bästa att börja med. För ca 20 år sen programmerade jag en del i Basic, Pascal o C++. Men sånt har jag glömt nu...

Jag gick igenom denna kurs;
www.ludu.co/course/programmera-med-python

Den var bra o jag begriper det.


Nu har jag börjat på en annan, med boken;
do1.dr-chuck.com/pythonlearn/EN_us/pythonlearn.pdf

Man blir ingen mästare, men det finns säkert vidareutbildning. Jag är inte bra på engelska, men förstår boken i.a.f. Tänkte ta nått kapitel om dagen...

Finns här någon som programmerar? Söker tips!



Jag höll på mycket med fd World Craft.
Tillägnat h-l. Det var en lycklig tid i livet
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1092136 av Utomjordingen
Arduino är bäst!

Du kan skapa nästan vad som helst då... främst fysiska saker/hårdvara som är programmerade via mjukvara och inte bara programmera endast mjukvara som tillexempel bara Flash spel eller hemsida eller appar... .

Alltså, du får 3 D objektet på riktigt som du kan ta på med dina händer av Arduino och inte bara på dataskärmen!

Du kan skapa en egen hårdvara - helt enkelt med Arduino… .
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Utomjordingen.