Börja programmera/lära sig programmering?

Mer
5 år 7 månader sedan #1092306 av Admin1
För hemsidor är PHP vanligast. De flesta hemsidor kör med PHP.
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1092965 av Utomjordingen
"Arduino

Arduino är en utvecklingsplattform baserad på öppen källkod. Arduinos främsta kännetecken är att den är flexibel, enkel att använda – och att konceptet är en kombination av hårdvara och mjukvara.

Arduino kan läsa av omgivningen genom att ta emot signaler från en mängd olika sensorer, och den kan påverka omgivningen genom att skicka signaler till en mängd olika mekanismer såsom motorer, reläer, belysningar etc. Det mikroprocessorbestyckade styrkortet programmeras genom Arduinos egna programmeringsspråk (baserat på Wiring – i huvudsak C syntax) genom Arduino utvecklingsmiljö (baserad på Processing). Program som skapats genom Arduino kan köra självständigt på Arduino-kortet, eller arbeta tillsammans med en PC eller annat system.

Arduino IDE (integrerad utvecklingsmiljö) finns för Windows, MAC-OS och Linux. Programkoden skrivs i en texteditor och laddas sedan ner till Arduino-kortet via USB.

Arduino-korten kan byggas för hand, eller köpas som färdigbyggda moduler. All dokumentation finns tillgängliga under en öppen källkodslicens, såsom kopplingsschema och CAD-ritningar. Du kan därför fritt anpassa dessa till dina egna behov.

Hos Electrokit kan du köpa det mesta som rör Arduino till rätt pris. Electrokit har sålt Arduino sedan början av 2007, och är både en av de första och en av de största distributörerna i Europa.

Alla Arduino Original produkter är tillverkade av Arduino SRL i Italien, och bär Arduino logo.

Vi har också ett stort utbud av produkter från andra tillverkare.".
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 7 månader sedan #1094319 av Richard
Jag hittade dessa:






Håller på att ladda hem en kurs också, på 3,38 GB, hoppas det är nått intressant. Det är knappast bara text...
Mer
5 år 7 månader sedan #1094321 av Fantasio
Där har du en hobby värd att satsa på, du kan tjäna pengar. Du får göra min hemsida, du får en slant, såklart. Funderar du på att gå ut i arbetslivet, eller kommer du att jobba hemifrån?
Mer
5 år 7 månader sedan #1094503 av Richard
Jo, alltså lyckas jag bli riktigt bra på det, så att man kan säga att man är professionell, så skulle jag gärna vilja jobba med det. Nu skulle jag inte klara det, men kanske om ett par år?

Börjar ju läsa från grunden, o ev. måste jag läsa in gymnasiematten.
Mer
5 år 7 månader sedan #1094506 av Utomjordingen
Räcker kanske inte med att man kan programmera utan man måste ha en personlighet/social kompetens och kunna orka jobba typ 8 timmar varje vardag.

Jag har min grej endast som hobby, du kanske också skulle ha det?