Gjorde om hela datorn...

Mer
4 år 9 månader sedan - 4 år 9 månader sedan #1170873 av Richard
Jag tog bort Windows 10 och Linux Mint 19.1. Jag installerade Ubuntu MATE istället. Det är helt ok. Kopierade naturligtvis alla filer till externa hårddiskar, men glömde bokmärkena i Firefox.

Jag har krypterat allt!

Har 3 externa hårddiskar, en på 4 TB, en på 6 TB o en på 10 TB. Har inte ens börjat med 10'an. Men de är så avancerat krypterade att inte ens NSA skulle kunna dekryptera dom. Själva datorn är också krypterad. Lösenorden är typ grw&%/gaGRwQa/%#¤, som jag har i huvudet, inte uppskrivet nånstans... Jag har 2 hårddiskar i datorn, en SSD på 256 GB o en mekanisk på 1 TB. Ska ta en titt på den mekaniska hårddisken.

Egentligen har jag inget märkvärdigt i min dator, men jag tycker inte om att nån ska snoka i den.
Last edit: 4 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 9 månader sedan #1170911 av Richard
Svar från Richard i ämnet Gjorde om hela datorn...
Jag installerade först Trisquel, men fick inte rätt på upplösningen på skärmen, den var typ 800 x 600. Lyckades inte få det till 1920 × 1080. Finns säkert drivrutiner att ladda ner, men jag vet inte hur man gör det. Så det fick bli Ubuntu.
Mer
4 år 9 månader sedan #1170995 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Gjorde om hela datorn...
Jag lyckades få till rätt upplösning på min skärm efter rätt drivrutin till grafikkortet. Googla på namnet på ditt grafikkort + driver + Linux
Mer
4 år 9 månader sedan #1171005 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Gjorde om hela datorn...
Systemet är bara krypterat tills man loggar in.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
4 år 9 månader sedan #1171008 av Richard
Svar från Richard i ämnet Gjorde om hela datorn...
Jo, det vet jag. Men jag har ställt in datorn att man loggas ut efter 25 minuters inaktivitet eller om man viker ihop den. O de är bara att dra ut sladden till de externa hårddiskarna så måste man kryptera upp de igen. När polisen tog min dator sist, hade jag Windows. Så ringde polisen o frågade vad jag hade för lösenord, o jag sa det till honom. Jag vet att det är lätt att komma runt det i Windows.

Men det system jag har nu är 99,9% säkert!
Mer
4 år 9 månader sedan #1171011 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Gjorde om hela datorn...

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻