5G

Mer
4 år 2 månader sedan #1227785 av memphis
Svar från memphis i ämnet 5G
Ja, du har rätt Clean. Det skulle ju ha varit mycket på nyheterna om det var en riktig myndighet som låg bakom denna "info". Det måste vara nån lokal elallergiker eller dylikt som delat ut broschyren i våra trapp. Tyckte det lät lite väl dramatiskt! :)
Mer
4 år 2 månader sedan #1227792 av Clean
Svar från Clean i ämnet 5G
Jo det jag tycker är lite lustigt! Den här stiftelsen ber om att man ska skänka pengar på deras hemsida så dom kan fortsätta sitt arbete! Hur blir med strålning då att sitta på nätet och ha hemsida att tigga pengar? Haha!
Mer
4 år 2 månader sedan #1227794 av memphis
Svar från memphis i ämnet 5G
:rotfl ja hur går det till egentligen! Skönt, att det inte var nån riktig fara.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1227795 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet 5G
intressant att radio/Tv är undantagna i det här lagförslaget:

  • Ett tillstånd ska få återkallas och tillståndsvillkor ändras omedelbart om radioanvändningen kan antas orsaka fara för Sveriges säkerhet.

    Företag som har tillstånd för radio och tv ska inte omfattas av regleringen.


regeringen.se/pressmeddelanden/2019/08/okad-sakerhet-i-framtidens-mobilnat/

sen är det ju så att det finns hot överallt, och en smarting lär nog förbereda sig för det värsta.
regeringen.se/4adadc/contentassets/0413674b7c8845cfb86cc562184a2b6a/sakerhetspolisen.pdf








Last edit: 4 år 2 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 2 månader sedan #1227796 av Clean
Svar från Clean i ämnet 5G
Jo det är skönt! Blev oxå lite skrämd. När man googlar på nåt så "text" och skriver efter texten "kritik". Så hittar man alltid bra källor!
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1227797 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet 5G

Clean skrev: Jo det är skönt! Blev oxå lite skrämd. När man googlar på nåt så "text" och skriver efter texten "kritik". Så hittar man alltid bra källor !

speciellt om man letar anledning för att stoppa huvudet ner i sanden.

tror jag hittade ett problem. säkerhetspolisen (SÄPO) har ju knappast i arbete att utreda om hur hälsofarligt något ämne är. ( eller dvs om det inte misstänks finnas ett allvarligt/ont syfte bakom det. ) och således har inte SÄPO sina förslag och yttranden till Regeringen inte tagit 5G-teknologins eventuella hälso-effekter med i sina beräkningar.

och de i Regeringen kan ju möjligen ha begärt rapporter om 5G-teknologins eventuella hälso-effekter på annat håll, men sen i sina slutsatser så blir de ju tvungna att välja om det är så att rikets säkerhet går före invididens "elektroniska besvär" som vi inte vet så mycket om i nuläget. jag är inte alls insatt i hur Regeringen eller SÄPO arbetar egentligen, men jag tycker det verkar som om SÄPO i de rapporter jag skummat igenom nu, i princip säger att Sverige måste använda sig av 5G i framtiden. jag såg iaf inget utrymme om en tänkbar framtid utan 5G eller mindre internetuppkopplade prylar utan tvärtom så prisades "iOT" dvs ett samhälle där massor av grejjer är uppkopplade i ett gigantiskt nätverk. det ska t-ex finnas blåtandsmoduler som inte är större än ett dammkorn och som försäljningsindustrin planerar att ha i varenda såld pryl för att kunna tracka varor.

iOT har nog oändligt antalt användningsområden. t-ex kunde man om allt som säljs vore taggat med en sån där modul som ingår i ett nätverk kunna hitta t-ex såna som Richard som kanske från ett ställe köpte en brandvarnare med radium i sig, och sen på ett annat ställe köpt någon pryl som är ovanlig men som krävs för att extrahera eller sönderdela radiumet. även om Richard hade varit anonym vid försäljningstillfällena samt fått prylarna hemskickade till sig genom olika addresser och vid en lång tid mellan, så kunde dessa taggar samverkas så att när de är i närheten av varandra, så utlöses larmet som går direkt till SÄPO's kontor.

om det hade funnits teknologi som kunde läsa våra tankar så hade det inte förvånat mig alls om den hade prisats av SÄPO!

#markofthebeast
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.