Tips om en gammal dator ni har te x win XP Vista eller win 7 de uppdateras inte.

Mer
3 år 6 månader sedan #1294465 av Richard
Dammade av en liten dator jag hade liggande igår med Windows 7 på. Men jag raderade det o installerade Linux Mint 20 på den. Fungerar fint, det är ju inte världens snabbaste men rätt smidig o går ner i min väska så jag kan ha med den till Spiran. Ska se om vi har en såpass stor läderbit (vi jobbar med läder där nu), så kanske jag kan göra ett fodral till den.
Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1294516 av Amandara
Skulle vara coolt! Läder är så fint.

Har inte kollat datorn än admin. Jag orkar inte riktigt ta tag i det. Det är så mycket annat som ska göras hemma nu. Men jag ska kolla vad det är för dator. Tids nog. Tack för assistans.
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1294521 av Nissegossen
Har gjort en plånbok i läder, numera utjänt men tror den finns kvar har haft mitt lilla nöje av att ha sparat alla plånböcker jag haft. Den jag har nu är kompakt med att stänga med en knapp och har nitat dit en sölja som är för en nyckelring avsett för ett strypkoppel till hund där jag klippte av den ena stora ringen i söljan satte jag fast i plånboken en nyckelring och den i strypkopplet på det känner jag tydligt om någon försöker ta min plånbok den som gör det blir nitad på studs. Plånboken följer alltid med mig även om nu allt skulle ramla ur den därför knapp som håller den stängd.

Förövrigt var strypkopplet med livstidsgaranti, men eftersom jag själv klippt av gäller ju inte det. Inte omöjligt att se ett likadant i Stockholm då jag visade upp det för några mitt ex kände som vi åt middag hos tidigt 90-tal när vi åkte till Stockholm och bodde på Långholmen. Har aldrig åkt T-banan går alldeles utmärkt att ta sig fram med buss.
Mannen jag visade det för skrev ett brev per snigelpost skrev att istället för att ha en plånbok lätt att ta sade han att den tomma extra plånbok lätt att ta hade en annan gömd på sig, han skrev att han gjort som jag.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Nissegossen.