4,5 år lång chock

Mer
15 år 7 månader sedan #152768 av Sylviaplath
Hur kan man fortfarande vara chockad efter 4,5 år?
Mer
15 år 7 månader sedan #152773 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet 4,5 år lång chock
Du är stark som härdas ut det mest helvetiska verkar det som. Är det vårdpersonal som får dig och må dåligt, eller samhället eller någotannat...........?
Mer
15 år 7 månader sedan #152777 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet 4,5 år lång chock
PTSD...
  • Sebastian-
  • Besökare
  • Besökare
15 år 7 månader sedan #152781 av Sebastian-
Svar från Sebastian- i ämnet 4,5 år lång chock
Förtrycket är systematiserat, om man vill skipa rättvisa är man psyksjuk.
Mer
15 år 7 månader sedan #152899 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet 4,5 år lång chock
Håller med Niklas bittra dom om att psykiatriska diagnoser är idiotiska.

Bitterhet är, vad jag förstår, återhållen ilska som i det här fallet nog kommer av rädsla inför att läkare som fattar nada jämfört med Niklas ska styra och ställa med honom och tvinga honom till felaktiga behandlingar som skadar mer än de hjälper. Inte fel på Niklas, säger jag; systemfel. Det har jag också sett och varit bitter över. Försökt ändra systemet genom att anmäla saker till socialstyrelsen. Går inte nåt vidare, tyvärr. Där sitter än dummare människor på en myndighet och tuggar papper med fina ord på.

Bitterhet är tärande både för den som har det och på omgivningen. Det är bästa möjliga reaktion tror jag, själv har jag prövat att bli beklämd och ledsen och trött istället. Inte bra att vara butter, möjligen mindre tärande på omgivningen. Heja Niklas! Skulle vilja säga: Acceptera förlusterna, glöm och gå vidare, men det är bara fina ord. Finns ingen egen erfarenhet bakom det.

Det är en chock att upptäcka hur psykiatrin fungerar i verkligheten. Är det det du menar, Sylviaplath? Skillnaden mellan de glättiga orden i broschyrerna och hur verkligheten funkar är så stor att man borde anmäla dem för felaktig marknadsföring eller nåt. Tyvärr biter inte det heller.

Psykiatrin gör en del saker bra men kan man slippa bli valsad genom deras maskineri så är det bra. På Viska kan man lära sig ett och annat så man har på fötterna när man hamnar inför en domare som dömer utan alla fakta i målet och kallar sig profesionell läkare eller liknande.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
15 år 7 månader sedan #152907 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet 4,5 år lång chock

Sylviaplath skrev: Hur kan man fortfarande vara chockad efter 4,5 år?


Är det tvångsvården du fick, som spökar ännu? Som Isa-Alise sa så kan en del drabbas av PTSD dvs postraumatiskt stressyndrom vid tvångsvård. Det är ett jobbigt ångesttillstånd.

Beträffande Niklas tror jag faktiskt att han har tvångssyndrom och skulle nog behöva testa ett antidepressivt medel mot det. Han verkar ha ett par tankar som återkommer tvångsmässigt och detta i snart 4 år.