4,5 år lång chock

Mer
15 år 7 månader sedan #152916 av galärslav
Svar från galärslav i ämnet 4,5 lång chock
Sylviaplath, jag har ännu inte kommit över min chock jag fick för 15 år sedan. Segdraget med posttraumatiskt stress syndrom.
Det var så jag kom utanför allt.
Mycket kunde gjorts annorlunda då men även jag borde gjort annorlunda.
Tänkte så sent som igår på detta .
  • Sebastian-
  • Besökare
  • Besökare
15 år 7 månader sedan #152938 av Sebastian-
Svar från Sebastian- i ämnet 4,5 år lång chock

PSR skrev: Vi har inget egentligt förtryck trots att vi lever i ett totalitärt samhällssystem; kallas representativ demokrati. Demokratin är dysfunktionell mycket tack vare medierna. Poängen är att det finns värre förtryck än vi har. Inte så mycket att knota över.

Rättvisa är oftast bara ett meningslöst anti-begrepp för orättvisa. Verkligheten är oftast någonstans mittemellan.

Sluta gnäll och rösta med fötterna om det blir olidligt. Leder ingen vart. Svensk politik består av dogmatiska betonghjärnor. Meningslöst att bry sig. Det är exempelvis betydligt rättvisare och mindre förtryck i USA.


Så du menar att jag har fel som motsätter mig att polisen kartlägger mig, att socialtjänsten har förstört min möjlighet till en god uppväxt och att psykiatrin fortsätter detta arbete i nutid? Jag planerar att polisanmäla Karin Rosell för mord och socialtjänsten för förberedelse till mord men detta kommer bara till att rendera i att ärendet blir nedlagt. Det finns ingen rättvisa i Sverige; trots att jag kan härleda i bevis att polisen förföljer mig och kartlägger var jag rör mig, att socialtjänsten genom polis och sitt egna agerande har ruinerat mina möjligheter till att någonsin fungera normalt i samhället, att psykiatrin sätter godtyckliga diagnoser och skriver ut skitmedicin som får mig att nedprioritera brotten som har begåtts mot min person.

Jag är en snäll människa, men ett systematiserat förtryck tenderar att förvandla snälla människor till despoter.
Mer
15 år 7 månader sedan #152997 av Geta
Svar från Geta i ämnet 4,5 år lång chock
Det går aldrig att komma ur chocken att ha blivit
psykotisk.
  • Sebastian-
  • Besökare
  • Besökare
15 år 7 månader sedan #152999 av Sebastian-
Svar från Sebastian- i ämnet 4,5 år lång chock

PSR skrev: Nja, man måste försöka inse att vissa saker bör man låta vara som de är. Sen finns det alltid risk att man har vanföreställningar om saker. Jag är visserligen en kreti och pleti men har trots allt tre ärenden i europadomstolen och har polisanmält både kammarrätten och åsiktsregistreringen. Det enda jag ångrar är att jag lade så stor tankeenergi på något så oerhört meningslöst. Bättre i såna fall att lira golf, bowling eller vad som helst.


Det är aldrig rätt att ge upp och acceptera att ha blivit förtryckt, kartlagd av polisen och sedan påtvingad mediciner som handikappar tankeförmågan. Är du for real?
Mer
15 år 7 månader sedan #153000 av Geta
Svar från Geta i ämnet 4,5 år lång chock
Det är i grunden inte psykiatrin eller polisen som är
problemet utan psykosen som uppträdde innan psykiatrin
eller polisen kom in på arenan.
Psykiatrin är oskyldig till psykoserna. Likaså polisen.
  • Sebastian-
  • Besökare
  • Besökare
15 år 7 månader sedan #153002 av Sebastian-
Svar från Sebastian- i ämnet 4,5 år lång chock
Geta,

Jag har aldrig varit psykotisk och är inte heller sjuk i nuläget. Jag är bara en helt vanlig person som eftersträvar upprättelse. Att beskylla mig för att ha varit psykotisk är en allvarlig anklagelse som saknar grund och är i högsta grad kränkande.