hmm

Mer
15 år 3 månader sedan #179386 av lajn
Svar från lajn i ämnet hmm
a ok...fick du många behandlingar? vad hjälper det emot? Jag har hört att man blir personlighetsförändrad?
Mer
15 år 3 månader sedan #179569 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet hmm
Tvångstankar eller tvångssyndrom räknas till ångestsjukdomarna. Det är tydligen ganska vanligt att man är rädd för att skada andra. Tvångstankar kan visst ibland också te sig psykotiska. Tvångstankar brukar behandlas med SSRI-antidepressiva, som Citalopram, Sertralin, Paroxetin och Fluoxetin. Vilken medicin fick du av läkaren?

Sajten Ananke handlar om tvångssyndrom:
www.ananke.org/vadar.htm
Mer
15 år 3 månader sedan #179735 av lajn
Svar från lajn i ämnet hmm
tack admin!...jättesnällt att du svarade...jag fick Lergigan utskrivet nu. har inte hämtat ut dem ännu. mina tankar har lugnat ner sig lite, men jag kan fortfarande komma in i djupa ångesttankar. att jag liksom får för mig att jag har gjort saker. är det verkligen tvångstankar? att jag också kan gå in i tankarna så mycket att jag inte kan ta mig ur dem skrämmer mig. jag är alltid omringad av dem.
Tack återigen admin!
Mer
15 år 3 månader sedan #179932 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet hmm
Svårt att säga vad exakt det kan vara. Läkaren kan inte ha bedömt det så allvarligt, eftersom du bara fick Lergigan. Du kanske har depressiva tvångstankar? Vid depression brukar man få negativa tankar om sig själv.