Sömnen

  • kgu
  • Besökare
  • Besökare
18 år 11 månader sedan #13957 av kgu
Svar från kgu i ämnet Sömnen
När jag vaknar på morgonen känner jag mig som djävulen.Jag hatar allt och alla och känner mig trakkaserad. Men när jag tagit min seroquel och benso- temesta så börjar jag känna igen mig själv lite mer.
Mer
18 år 11 månader sedan #13958 av Geta
Svar från Geta i ämnet Sömnen
Att sova är bästa medicinen. Då brukar
allt reda ut sig. Om man är i närheten av
psykos så brukar den försvinna vid god
sömn.
Å andra sidan kan det ibland vara bra att ha
kontakt med sitt undermedvetna. Det är
så mycket som man glömt som man varit
med om
Mer
18 år 11 månader sedan #13977 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Sömnen
Numera sover jag bra på en Imovane... vaknar och är glad åt en ny dag... tar lite kaffe, Abilify, och något till frukost... lite fil och musli... och dagen är igång...

Sömnen var ett stort problem när jag inte hade rätt medicinering... när jag var medicinfri sov jag inte alls... drömmarna pågick på dagarna istället...

Nu drömmer jag mest på morgonsidan... ganske långa drömmar... men inte otäcka... ganska skönt att vakna... drömmen hänger kvar några minuter... sen är jag klarvaken och vill stiga upp...
Mer
18 år 11 månader sedan #13984 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Sömnen
Jagad : Är du jagad i drömmen så betyder det att du är stressad och behöver lugna ner dig

Polis : En dröm om en polis varslar om dåligt samvete

Förvirrad : Om du känner dig förvirrad i drömmen bör du rensa upp bland dina planer när du vaknar.

Avgrund : Befinner du dig nära kanten till en djup avgrund ska du ta det som en varning. Faller du ner så väntar dig problem eller oro inför saker. Lyckas du klättra upp, så kommer din situation att lösa sig


Ensam : En dröm om ensamhet symboliserar ofta en inre sorg. men betyder också att man inte har någon anledning att känna sig varken ensam eller sorgsen

Ångest : Efter en dröm med ångest bör du vara på din vakt, då du riskerar att gå i en fälla