Vad görs under nätterna...

  • Erase
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 8 månader sedan #20486 av Erase
Vad görs under nätterna... skapades av Erase
Vad gör ni som inte kan somna under natten - brukar ni lyssna på radion eller se någon gammal film på videon?
Vad för roligt kan man göra på nätterna om man inte kan somna?
Hur ofta per vecka är ni vakna på nätterna - eller tar ni sömnmedicin?
Det är väl ganska skönt att vara uppe på nätterna om man nu är nattmänniska eller hur?
Ni som inte är nattmänniskor vad tycker ni om nätterna?
Mer
18 år 8 månader sedan #20498 av Isa-Alise
Jag försöker sova på nätterna... men har periodvis sömnproblem... måste alltid ta en sömntablett för att få tillräckligt med sömn...

På kvällen brukar jag slappna av med lugn musik, en kopp örtté, och ibland aromaterapi för att lättare kunna somna...

Om jag vaknar och inte kan somna om går jag upp och värmer en kopp mjölk och tar ett par skorpor... sätter mig en stund och försöker komma till ro... och sen somnar jag om igen...

Motion på dagen hjälper sömnen också... men inte för tätt inpå natten... bättre att motionera på eftermiddagen eller tidiga kvällen så att man hinner slappna av innan det är dags att sova...
Mer
18 år 8 månader sedan #20507 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad görs under nätterna...
Måste sova på nätterna annars kan jag
inte hålla balansen.
Måste ta till sömnmedel om det inte går
att sova.
Sömnlöshet tror jag är ett av de lättaste
sätten att få psykos, om man har anlag
för det.
Mer
18 år 8 månader sedan #20515 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad görs under nätterna...
Nuförtiden sover jag gott varje natt utan att använda sömnmedicin. Men för några år sedan slutade jag periodvis med sömnmedlet Propavan, som jag måste använda då. Jag vaknade då vid 3-tiden på natten och lurade till korta stunder under dagen. När jag steg upp så tidigt höll jag mest på med datorn och surfade runt. Jag tyckte inte att det var några problem att fördriva tiden men jag var ganska trött av för lite sömn och tyckte det gav dålig livskvalité. Efter ett par månader påbörjade jag sömnmedicinen igen.
Mer
18 år 8 månader sedan #20521 av flisan
Svar från flisan i ämnet Vad görs under nätterna...
Just nu sover jag hyfsat på nätterna men det har varierat.
Jag är väldigt beroende av sömn och mår jättedåligt efter någon natts sömnlöshet.
Försöker vara noga med att komma i säng i tid, det kan dock vara svårt. Har märkt att det är lätt att bli sittandes framför datorn sent på kvällen.
Mina tips mot sömnlöshet eller om man vaknar på natten är att lyssna på musik i hörlurar eller lösa korsord eller läsa. Bra kan vara att bläddra lit ei tidningar, något som int eär alltför engagerande. Att titta på tv är nog eg. inte så jättebra. Då kommer man ju in i handlingen och det kan vara svårt att släppa. Man måste tråka ut sig själv lite om man ska kunna sova, dvs göra något lite halvtrist.
  • vnv
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 8 månader sedan #20522 av vnv
Svar från vnv i ämnet Vad görs under nätterna...
Sover gott om natten numera....Tur är ju det för jag har insett hur OERHÖRT VIKTIG sömnen är för att jag skall må bra...Tycker att 8 timmar är ganska lagom att sova...
Mitt tips är att dricka varm mjölk med honung om det inte går att sova..en annan sak kan vara att lyssna på radio och/eller lugn musik.
/vnv